Máloktorá otázka vyvoláva toľko diskusií pri príprave reklamného textu, ako je jeho dĺžka. Sú ľudia, ktorí tvrdia, že by nikdy nečítali dlhší text ako pol strany a sú takí, ktorí svoj list nedokážu "zmestiť" ani do 5 strán.
Aká je teda správna miera pre dĺžku textu?
Žiadne prieskumy, ktoré sa mi dostali do rúk, ani vlastné takmer 20-ročné skúsenosti mi nepotvrdili, že by krátky text bol v reklame účinnejší. Tým nechcem povedať, že by bolo lepšie písať dlhé a ničnehovoriace traktáty. Pravda je taká, že o účinku rozhodne obsah ďaleko viac, ako rozsah textu. Ak chcete pozvať ľudí na prednášku o komunikačných zručnostiach za 30 Eur, v pohode si vystačíte s niekoľkoriadkovým e-mailom a môžete byť veľmi úspešní. Ak však chcete osloviť záujemcov o niekoľkodňový seminár za tridsaťnásobok tejto sumy, ľudia chcú vedieť viac.
Na dĺžku textu teda vplýva zložitosť výrobku alebo služby, znalosť vašich produktov u zákazníkov, výška ceny a z toho vyplývajúca potreba získania dôvery a mnohé iné faktory. Ak ste niekedy dostali direct mail z vydavateľstva Readers Digest, možno si spomeniete, že obsahoval množstvo strán, doplnkov a bonusov. Pritom išlo väčšinou o jednoduchý výrobok, akým je kniha alebo film. Myslíte si, že keby tieto rozsiahle zásielky nemali u adresátov úspech, vynakladala by táto firma na ich rozposlanie také vysoké čiastky?
Na druhej strane, ak je vaša ponuka jednoduchá a cieľovej skupine zrozumiteľná, postačí aj obrázok, prípadne niekoľko málo slov v PPC odkaze či podobnej formy reklamy.
Nezameriavajte sa preto na dĺžku ako kritérium, postarajte sa radšej, aby ste povedali práve toľko, koľko je potrebné, tak príťažlivo, ako je možné.
Aký je váš názor a skúsenosti? Budem rada, keď mi zanecháte komentár.
Myslím si, že dôležitejší je obsah a jeho kvalita ako dĺžka. Ak ma článok, či list nezaujme, nemá mi čo povedať, prestanem ho čítať, odložím, v horšom prípade zahodím. Ak takýto článok dočítam, je to čiste z profesionálneho hľadiska. Zistiť, prečo takto nie.
OdpovedaťOdstrániťAtribut ako dlzka textu je pri reklamnom texte irelevantna. Osobne suhlasim s nazorom, ze reklama je "salesmanship in print". Pokial staci na predaj jedna veta, bude text kratky. Ak potrebujete 20 minut na zvladnutie popisu, vytvorenie emocie a vyvratenie namietok, dve strany su malo.
OdpovedaťOdstrániťKlucom je, aby text nebol vata. Kazde slovo musi mat svoje miesto a zmysel.