E-mail marketing - ako ho robiť a ako nerobiť?
Prieskum realizovaný v USA priniesol zaujímavý údaj: viac než 86 % mailov, ktoré denne pristane v mailových schránkach je neželaným spamom. Neviem, či je to na Slovensku veľmi rozdielne, ak to posúdim podľa svojej pošty, tiež dostávam spamu niekoľkonásobne viac, ako užitočných a žiadaných informácií. Môže to však ovplyvňovať skutočnosť, že administrujem viaceré webstránky, na ktorých sa nachádza môj kontakt.
Čo ale urobiť, ak chceme využiť mnohé výhody, ktoré e-mailový marketing nesporne má?
Predovšetkým je potrebné seriózne pracovať na zbieraní "opt-in kontaktov", teda takých záujemcov, ktorí sa zaregistrovali a o informácie majú záujem. U týchto ľudí je oveľa vyššia pravdepodobnosť, že mail otvoria a prečítajú.
E-mailový marketing (aspoň pokiaľ nejde o úplne triviálne produkty) by ste nikdy nemali robiť zo všeobecnej adresy typu firmaxy@firmaxy.sk, ale odporúčam posielať ho z mailu konkrétneho človeka, s ktorým je možné aj nadviazať kontakt. Toto zvýši dôveryhodnosť zdroja informácií.
Už v predchádzajúcich príspevkoch som spomínala, že nemá zmysel posielať každú "blbosť", len aby sme komunikovali často. Treba vytvárať hodnotný a užitočný obsah, ktorý si čitatelia radi prečítajú a možno ho aj pošlú ďalej.
To, čo veľmi často rozhodne o úspechu mailovej kampane je zaujímavý, výstižný a dôveryhodný titulok. Často táto jediná formulka rozhodne o tom, či váš mail poputuje na celú obrazovku alebo do koša - veď stačí jediný klik.
Titulky by mal byť čím nápaditejší, ale nemal by klamať o priloženom obsahu a budiť nesprávny dojem či sľubovať niečo iné než je pravda.
Ako písať dobré titulky, o tom skúsim napísať niečo viac nabudúce, ale zopár článkov k tejto téme som umiestnila aj na stránke http://www.marketingovo.webnode.sk/ a ak vás to zaujíma bližšie, nájdete ich v dolnej časti titulnej strany.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára