Ak pripravujete e-mailovú kampaň a uvažujete, čo všetko by ste mali vo svojich textoch povedať, nezabudnite na to najdôležitejšie. Titulok je tým, čo rozhodne, či si príjemca otvorí váš mail. Titulok musí zaujať, musí sa správne zobraziť a musí získať dôveru. Začínať mail s nepremysleným a podozrivým titulkom je ako pozvať si priateľov na návštevu a na vchodové dvere nalepiť policajnú pásku.
Skúsení textári odporúčajú stráviť pri vymýšľaní titulku 90 % času a len 10 % pri zvyšku textu. V mailoch to platí dvojnásobne, a navyše je tu ešte niekoľko pascí, ktorým sa treba vyhnúť.
1. Dĺžka textu v titulku
Mailové servery a zobrazenie textu v schránke je obvykle ohraničené dĺžkou 50 až 70 znakov. Nepočítajte s tým, že adresát si text preroluje alebo natiahne. Pravdepodobne to neurobí a váš mail poputuje jedným klikom do koša.
2. Napíšte do titulku to najpodstatnejšie
Vyjadrite výnimočnosť vašej ponuky, jej podstatu a v prípade, že platí iba chvíľu - aj časové obmedzenie pre akciu. Áno, to všetko musíte vtesnať do uvedených cca 50 znakov. Myslím, že to bol David Ogilvy, kto povedal, že titulok je inzerátom na vašu reklamu. Venujme mu takú pozornosť, ako príprave každého iného inzerátu.
3. Personalizovať či nie?
Pokiaľ ste všetky svoje adresy zozbierali registráciou a máte k dispozícii reálne mená, môžete ich použiť. Ak to tak celkom neplatí, radšej použite vhodné všeobecné oslovenie. Osobne som už trochu alergická na titulky typu: "Jana, toto musíte vidieť!" Poprvé neviem čo, podruhé ma oslovenie menom od úplne cudzích ľudí vôbec nepresviedča. Ale otestujte sami, čo pre vás funguje lepšie.
4. Vyhnite sa výkričníkom, zvláštnym znakom a rôznym zvýrazneniam slovíčka "zadarmo"
Aj keď ponúknuť niečo zadarmo môže byť mocnou zbraňou, netreba to preháňať. Jednak to môžu odfiltrovať antispamové programy a jednak tri výkričníky za týmto slovom proste nie sú veľmi dôveryhodné.
Máte už s marketingom cez e-maily svoje skúsenosti? Podeľte sa s nimi. Ak chcete pomôcť s prípravou vlastných e-mailových kampaní, môžeme si o tom pohovoriť.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára