Je marketing vaším hobby alebo zamestnaním? Vymeňme si skúsenosti a porozprávajme sa o tom, ako ho robiť najlepšie.

piatok 26. februára 2010

Aj v reklame zostaňte človekom

Ak sa radi venujeme záhrade, sledujeme filmy, chováme psa, čítame knihy, chodíme na koncerty, obohacuje to náš život. Nie je to len relax a objavovanie nových svetov, je to aj studnica reálnych a autentických zážitkov, ktoré sa premietnu do našich textárskych schopností.

V reklamných textoch odpustím kolegom veľa, je to aj moja práca :-). Jedno ale tolerovať nedokážem. Keď sa textári hrajú na niečo, čím nie sú a ani nechcú byť. Nejde o to, že by ste vždy museli byť odborníkom na určitú oblasť, ale dať si námahu preniknúť za oponu sa vyplatí tisíckrát viac, než zozbierať všeobecné klišé a natrieskať ho do textov inzerátov a letákov.

Uvažujte, či by tie slová, ktoré používate vo svojej reklame, použil aj váš predajca pri osobnom stretnutí. Pretože koniec-koncov, jedným z  účelov reklamy je predávať a predaj podporovať. Ak chcete ľudí osloviť, pokúste sa zostať človekom z mäsa a kostí. Aj keď vedecké argumenty môžu pomáhať, v 99% prípadov je to emócia, ktorá rozhodne a presvedčí.

Pridávam zopár tipov pre autentickejší a presvedčivejší text:
  • Nezameriavajte sa len na fakty, hovorte o tom, ako sa váš výrobok produkuje, z akých zdrojov vychádzate, opíšte ho zrozumiteľným spôsobom.
  • Zamerajte sa na výhody, s ktorými sa váš potenciálny zákazník môže stotožniť a s ktorými má reálnu skúsenosť.
  • Buďte radšej osobní, než by ste sa mali schovávať za chladnú a neutrálnu spoločnosť. Predovšetkým internetový marketing vyžaduje vzbudenie dôveru. Nebojte sa ukázať, že ste skutoční.
Osobne mám radšej otvorený prístup, keď v adrese či na webstránke nájdem konkrétneho človeka. Občas mi priatelia oponujú a tvrdia, že "kolektívne" formulácie sú dôveryhodnejšie a že zákazníci majú lepší pocit, keď komunikujú s väčšou firmou, aj keby to mal byť jeden človek, ktorý sa ako firma len tvári.
Bola by som rada, keby ste vyjadrili svoj názor na túto otázku, môže nám z toho vyjsť zaujímavá diskusia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára