A viete čo?
Najúspešnejšie inzeráty v dejinách boli tie, ktoré obsahovali silný príbeh!
Napríklad inzerát, ktorý uverejnil lord Shackleton, keď chystal výpravu na severný pól:
Sľuboval v ňom veľa utrpenia, zimy, premáhania a ťažkostí. Často hlad, osamelosť, strach. A len v prípade úspechu - sláva a obdiv verejnosti.
Na tento inzerát ale dostal niekoľko tisíc žiadostí od tvrdých chlapov, ktorí si chceli dokázať svoje schopnosti.
Nemusíme nič predstierať, reklama je tu najmä na to, aby podporovala predaj. Ale predaj je niečo, čo väčšina ľudí neznáša a napriek tomu, že všetci chcú dosahovať veľké zisky predajom svojich výrobkov, nikto nechce, aby mu niekto niečo predával.
Ako potom napísať príbeh pre inzerát na podporu predaja?
Pozrite sa na to tak, že váš inzerát musí byť príjemným a skvelým predajcom.
Väčšinu nákupných rozhodnutí urobíme na emotívnom základe. Až potom si ich racionálne zdôvodníme, aby sme sami seba presvedčili o dobrej kúpe. Strohé fakty, logické argumenty a zoznamy výhod tu jednoducho nefungujú.
To, čo zaváži, je osobný prístup. Nudného spamu má každý plné zuby, tak buďte tým výnimočným odosielateľom, ktorý si dal námahu a priniesol zákazníkovi niečo zaujímavé, výnimočné, vtipné či prekvapujúce. Buďte jedným z mála, koho listy ľudia radi čítajú a nezahadzujú ich neotvorené. Vymyslite alebo z vlastných skúseností vytvorte príbeh, ktorý dá informáciám príťažlivosť, akú by nikdy nedosiahli holé fakty.
Dobré príbehy získajú dôveru ľudí, pritiahnu ich pozornosť, inšpirujú i motivujú. Dovoľte zákazníkom, aby zdieľali vaše pocity a zistili, že na druhom konci je niekto, komu sa oplatí venovať pozornosť.
Neviete ako začať? Skúste sa inšpirovať nasledujúcimi možnosťami.
- Vyrozprávajte vlastnú skúsenosť:
- Spomeňte si na to, čo vás naučili vaše veľké vzory:
- Podčiarknite zmysel životných hodnôt:
Stále vás nič nenapadlo? Tak potom ešte jeden tajný tip. Skúste vziať do rúk knihu krásnych citátov, vybrať jeden, ktorý sa hodí pre vašu situáciu a okolo neho vystavať príbeh.
Samozrejme, samotný príbeh ešte nepredáva, jeho účelom je zaujať a presvedčiť. Váš inzerát musí obsahovať aj ďalšie prvky, o ktorých zase až niekedy nabudúce.
A na záver, nechcete sa svoj príbeh podeliť s ostatnými čitateľmi a zanechať nám svoj komentár?
Emotívny príbeh vás vtiahne do deja a núti čítať ďalej a ďalej a pokiaľ hovoríte o svojej vlastnej skúsenosti, ste svojim čitateľom bližší. A ľudskosť je presne to, čo sa z dnešných newslettrov vytráca. Preto plne súhlasím s vašim príspevkom.
OdpovedaťOdstrániťAký pekný článok :-)
OdpovedaťOdstrániť