Čo s tým?
Viackrát som už písala, že isté možnosti poskytuje internet a e-mailový marketing. Ak chcete, prečítajte si pár článkov na blogu dozadu a iste objavíte niečo, čo by mohlo pomôcť aj vám. Dnes sa chcem zamerať na spôsob propagácie, ktorý mnoho marketingových ľudí nepozná, prípadne si naň netrúfa si alebo jednoducho nevie ako začať. Je to public relations - PR a spolupráca s médiami vo svojej najklasickejšej podobe.
Každý novinár sa poteší dobrému príbehu a zaujímavej informácii a kvalitný článok príjme hociktorá redakcia. Dnes veľa médií využíva blogy, zdroje z internetu a ochotne uverejní hodnotné informácie od čitateľov. Nezáleží na tom, či ide o internetové servery, tlač, rádio či televíziu (najmä lokálne stanice). Len pozor, napísať o sebe, akí sme výnimoční a aké skvelé výrobky ponúkame, nebude nikto považovať za dobrý článok. Musíte sa trochu odosobniť a pozrieť sa na vec z perspektívy spotrebiteľa, pretože takto to hodnotí aj novinár.
- Čo nového by som mohol poradiť čitateľom v súvislosti s používaním môjho výrobku?
- Aké sú možnosti úspor pri jeho využívaní?
- Aké vlastné patenty či vynálezy sme uplatnili a dokážu konkurovať svetu?
- Čo robia odborníci a ľudia z branže, keď chcú z produktu vyťažiť maximálny prospech?
- Aké sú "tajné" tipy a triky pre lepšie a efektívnejšie používanie?
- Prípadové štúdie, riešenia problémov, skutočné príklady z praxe...
Existuje aj iná cesta.Ak nepíšete konkrétny článok, ale neutrálnu tlačovú informáciu, ktorá je kvalitným informačným zdrojom a novinári chápu, že ju môžu využiť pre vlastnú tvorbu článku. V tomto prípade ju rozpošlite všetkým redakciám, ktoré majú čosi do činenia s vašou branžou, resp. ak ide o masovo používaný výrobok, kľudne aj denníkom, týždenníkom a life-stylovým časopisom. Ideálne je, ak si zistíte aj meno redaktora a neposielate článok neznámemu príjemcovi. Nezabudnite, že váš príspevok v takomto prípade musí mať výrazné označenie "Tlačová informácia".
Ak ste sa doteraz s PR nezaoberali, vyskúšajte túto techniku. S trochou trpezlivosti prinesie ovocie a často je význam článku hodnotnejší ako platená reklama. Rozpočet teda netrpí, ale vložiť prácu a námahu sa oplatí.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára