Sociálne siete sa stávajú novým marketingovým bojovým poľom. Podľa prieskumu The Nielsen Company v decembri 2009 strávil priemerný globálny spotrebiteľ 5,5 hod. na stránkach sociálneho networkingu. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka zaznamenal tento čas nárast o 82%. Tri cieľové komunikačné skupiny, ktoré v súčasnosti vykazujú najvyšší prírastok, sú tínedžeri, mamičky a generácia „boomers“ (vek 44-62). Rovnako ako v klasickom marketingu platí, že váš marketing bude o to úspešnejší, o čo lepšie poznáte svoje cieľové publikum.
Každá z týchto skupín má iný profil a záujmy. Mládežníci inklinujú k zábave a viac vyhľadávajú MySpace, či YouTube, staršie cieľové skupiny zase viac blogujú. Mamičky majú najradšej Facebook, udržiavajú si vďaka nemu kontakt s priateľmi, informujú sa o výrobkoch, poskytujú si rady navzájom. Pokiaľ sa o štatistikách a prieskumoch chcete dozvedieť viac, odporúčam navštíviť popri už spomínanej TNC stránky eMarketer, či Pew.
Využiť sociálne médiá v reálnej marketingovej práci sa však zatiaľ darí len málokomu. Ak sa pozrieme na publikum, ktoré chceme osloviť, mnohí marketéri zisťujú, že Twitter, Facebook, či MySpace sú síce masovo navštevované, ale popri LinkedIn sa javia ako zábava pre deti. Manažéri, profesionáli a podnikatelia sa zhromažďujú skôr tu, ako na ktorejkoľvek inej sieti.
Pokiaľ ide o vašu cieľovú skupinu, založte si na LinkedIn profil a zoznámte sa so životom v komunite. Zapojte sa do diskusií, posielajte informácie ostatným členom svojej skupiny, informujte o profile vašej firmy, webstránkach, blogu. Váš kredit odborníka v určitej oblasti zvýšite poskytovaním odpovedí na otázky členov. Buďte však korektní, i keď ide o biznis, sociálne siete sú o vytváraní kontaktov, nátlakový predaj tu nie je vítaný.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára