Predstavte si, že svojou lepšie namierenou marketingovou komunikáciou, lepším prieskumom a poznaním potrieb zákazníkov, kvalitnými textami, častejším kontaktom, dokážete:
- Spôsobiť 25 - 30 % prírastok nových klientov v tomto roku.
- Dosiahnuť, aby existujúci zákazníci nakupovali u vás častejšie.
- Presvedčiť ich, aby minuli na objednávku o 20 % viac ako v minulosti.
- Spôsobiť, že zostanú vašimi zákazníkmi dlhodobo.
Propagácia zameraná na existujúcich zákazníkov by mala splniť 2 podmienky:
1. Priniesť nový obchod
2. Spôsobiť, aby zákazníci mali chuť nakupovať u vás viac a častejšie
Splnenie prvej podmienky súvisí do veľkej miery s množstvom komunikácie a prekvapujúcim zistením je, že množstvo je ešte dôležitejšie, než obsah. Samozrejme, nemám na mysli, že každý deň zahrniete svojich klientov „prázdnymi“ mailami bez hlbšej myšlienky. Ale pravidelnosť, vytrvalosť a úprimný záujem o zákazníka, ktorý sa prejaví v tom, že mu posielate užitočné informácie pomerne často, urobia divy. Kedysi bolo treba listy pripraviť, nabaliť, zaplatiť. Dnes to viete urobiť zadarmo jediným kliknutím. Napriek tomu, uvedomte si, že konkurencia v poštovej schránke z tohto dôvodu poklesla a v mailovej komunikácii úmerne vzrástla. Poslať občas starý dobrý list ukáže vašim zákazníkom, že si ich skutočne vážite.
A čo s druhou podmienkou?
V skutočnosti súvisí s tým, čo som už spomenula. Kvalitné a užitočné informácie bude váš zákazník oceňovať. Bude vedieť, že sa o neho staráte a pomáhate mu aj vo chvíľach, keď práve nemíňa u vás peniaze. Skvelým nástrojom na to sú dnes nielen e-maily, ale aj blogy, kde dokážete poskytovať vysokú hodnotu pre široký okruh záujemcov. Myslíte si, že ak raz budú hľadať odborníka z vašej branže, obrátia sa na niekoho iného? V skutočnosti tým vytvárate ozajstné puto, priateľský vzťah a ak to robíte naozaj úprimne, vaši zákazníci vám to radi vrátia, keď príde čas.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára