Optimalizácia www stránky pre vyhľadávače (SEO = Search Engine Optimization) sa stala jednou z top tém dnešných podnikateľov. „Penalizuje Google zrkadlenie textu, odmeňuje linkovanie na užitočné stránky, získavam či strácam ranking tou či onou technikou?“
Aj v prípade, že nehovoríte jazykom tohto kmeňa, môžete pomôcť svojej webstránke k vyššiemu umiestneniu vo výsledkoch vyhľadávania. Mali by ste dbať na niekoľko základných pravidiel:
• Tvorba webstránky si žiada dodávateľa, ktorý je schopný dokázať, že jeho práca zohľadňuje SEO techniky a má referenčné výsledky. Nepomôžu vám blikajúce efektné prezentácie ani úžasný dizajn, ak vašu stránku nenájdu zákazníci.
• Zapracujte do svojich textov a najmä nadpisov kľúčové slová, ktoré ľudia do vyhľadávačov zadávajú, keď potrebujú vaše služby. Nespoliehajte sa len na svoje názory, pýtajte sa zákazníkov, ako vás našli alebo ako by pomenovali to, čo hľadajú. Zoznámte sa so základným nástrojom na hľadanie kľúčových slov na Google Adwords, je veľmi jednoduchý a zvládne ho aj laik. Kľúčové slová využite aj pri pomenovaní obrázkov či samotných domén.
• Vyhľadávače majú radi texty, ale sú veľmi dobre schopné rozoznať neprirodzenú hustotu kľúčových slov. Nezameriavajte sa preto na umelé formulácie pre stroje. Píšte prirodzeným jazykom, zrozumiteľným pre návštevníkov a výskyt kľúčových slov ponechajte v rozumnej miere.
• Ľudia pri hľadaní často zadávajú celé frázy, nielen jednotlivé slová. Rovnako býva využívané meno mesta, v ktorom služby hľadajú. Myslite na to pri písaní a buďte konkrétni, namiesto slov „naša pobočka“ môžete predsa povedať „pobočka Bratislava“.
• Ak používate spoločný server s inými webstránkami, mali by ste sa uistiť, že ho s vami nezdieľajú také stránky, ktoré boli v minulosti vyhľadávačmi potrestané za svoje nekalé metódy. Takáto spoločnosť na serveri môže totiž uškodiť aj vašej stránke.
• Pravidelne aktualizujte webstránky a prispievajte čerstvými informáciami. Obsah vašich stránok sa postupne rozrastie, čo vyhľadávače ocenia. A návštevníci budú mať dôvod sem chodiť častejšie. Nezabúdajte, že ľudia chodia hľadať na web predovšetkým užitočné informácie, radi si prečítajú tipy od odborníkov, blogovacie príspevky, diskusie. Tvrdé predajné techniky ich odradia!
• Zabezpečte, aby vaše stránky boli zaregistrované a viedli na ne linky z kvalitných dostupných adries. Najmä tie, ktoré majú aj relevantný obsah, príbuzný vašej stránke, vám budú prospievať pri lepšom umiestnení.
Ak sa vám stále ešte zdá, že SEO je príliš cudzie slovo, začnite sa obzerať po dobrých dodávateľoch, pretože v budúcnosti sa vaša webka bez tejto pomoci nezaobíde. Pýtajte sa na konkrétne výsledky a overte si referencie. Aj na našom trhu pôsobí niekoľko veľmi dobrých SEO špecialistov a agentúr, ktoré vám pomôžu dosiahnuť ciele.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára