Takmer všetci užívatelia rôznych sociálnych sietí majú umiestnené svoje osobné profily na jednotlivých stránkach. Názory sa líšia, niekto nechce zverejniť takmer nič, iný podáva o sebe kompletné informácie. Ako postupovať a k čomu sa prikloniť?
Prispôsobte svoj profil základnému cieľu
Vždy sa vraciame k základnému rozhodovaciemu pravidlu: Aký je váš cieľ? Chcete komunikovať s priateľmi a vymieňať si informácie len medzi sebou alebo máte stránku, kde chcete rozvíjať obchodné kontakty? Ak je to totiž len váš súkromný záujem, môžete sa zariadiť podľa svojej nátury. Ak však chcete nachádzať partnerov pre spoluprácu, mali by ste si dať na svojom profile trochu viac záležať.
Váš profil pomôže potenciálnemu zákazníkovi rozhodnúť sa, či sa chce s vašou ponukou zoznámiť bližšie a či chce s vami nadviazať ďalšiu spoluprácu. Venuje preskúmaniu len pár sekúnd a vy ho musíte PRESVEDČIŤ, že ste ten pravý. Povedzme si trochu viac o tom, čo všetko by ste mohli do profilu zahrnúť a podľa oblasti podnikania vyberte to, čo sa pre vás najviac hodí.
Fotografia
Ľudia radi spolupracujú s ľuďmi, nie s anonymnou firmou a preto „portrét“ vnesie veľa ľudskej sympatie do vašich základných údajov. Ak chcete presvedčiť zákazníkov, mala by byť vaša fotografia skôr vážna ako zábavná, aby ste pôsobili dostatočne seriózne. Pokúste sa nájsť foto, ktoré vás reprezentuje a správnym spôsobom vyjadruje aj vašu osobnosť.
Pracovné skúsenosti, schopnosti, vzdelanie
Podobne ako pri pracovnom curriculum vitae, máte možnosť predstaviť sa ako profesionál. Príjemným spôsobom vyzdvihnite svoje silné stránky, načrtnite dôvody, prečo ste ideálny dodávateľ tej-ktorej služby. Neškodí pridať zopár referencií o úspešne dodaných projektoch.
Ak je vaše vzdelanie predpokladom toho, že ste vo svojej oblasti expertom, zmieňte sa o ňom.
Niekedy sa vyplatí povedať čosi aj o svojich záľubách , ľudia často ocenia spoluprácu s niekým, kto má podobné záujmy, spoločne zdieľané vedomosti či skúsenosti.
Kontakty
Uveďte všetky verejné kontakty, ktoré môže záujemca o zoznámenie s vami využiť. Iste, vystavujete sa určitému riziku, že vás budú nachádzať aj spamové maily, ale tejto nepríjemnosti môžete predísť, ak svoju mailovú adresu napíšete napr. vo forme: meno(zavináč)firma.sk. Takto si ju dokážu prečítať ľudia, ale nie roboty. Priznám sa, že túto možnosť veľmi nevyužívam, beriem nevyžiadané maily ako istú daň za to, že aj ja ponúkam svoje služby on-line.
Nezabudnite v rámci kontaktov uviesť aj všetky linky na váš blog a webstránku, kde záujemci nájdu o vás ďalšie informácie.
Referencie klientov
Vyjadrenia spokojných klientov pomôžu presvedčiť iných ľudí, že aj im dokážete pomôcť v podobnej situácii. Nebuďte príliš skromný, ukážte čo dokážete, ale netreba to preháňať so superlatívmi. Najlepšie sú prirodzené a konkrétne vyjadrenia od ľudí, ktorí si stoja za slovom a dovolia vám zverejniť aj svoje meno.
Záujmy
Občas sa môže stať, že váš obľúbený film alebo kniha povie niekomu o vás viac, ako profesijné skúsenosti. Ak profil na stránke túto možnosť ponúka, nie je na škodu ju využiť.
Prečo uvádzať profil?
Mnohí ľudia nevenujú osobnému profilu na sieti veľa času a odbijú ho pár nekonkrétnymi vetami. Je to chyba, keď si záujemca prečíta viac o ponúkaných službách, veľmi často sa ide pozrieť na to, kto tieto služby dodáva. Pokiaľ ste sa ponamáhali povedať o sebe čosi individuálne a vypovedajúce, možno ste rozhodli o začiatku dobrého obchodného vzťahu. Ak je pre vás umenie napísať pár pekných a presvedčivých riadkov o sebe utrpením, obráťte sa na profesionálneho textára, dobre napísaný profil využijete pri mnohých marketingových materiáloch
Dokonca aj vyhľadávače ocenia linky, ktoré z profilu povedú na vašu webstránku či blog.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára