Čítam články veľkých svetových copywriterov a vysoko oceňujem ich zmysel pre osobnú integritu. Vďaka výnimočným textárskym schopnostiam a známym menám sa môžu stať dodávateľmi akejkoľvek spoločnosti a zarábať vo veľkom. Sú však veľmi opatrní vo výbere partnerov, netaja sa ani negatívnymi skúsenosťami. Občas zistia, že klient, ktorému pomohli podstatne zvýšiť obrat, predáva nepoctivo alebo nedodáva skutočne hodnotnú službu. V takom prípade okamžite ukončia spoluprácu, prípadne podniknú aj ďalšie kroky.
Aká je vaša životná filozofia, misia a vízia vašej firmy?
Ak ste o hodnote svojej služby hlboko presvedčení a podnikáte eticky, nemusíte v reklame nikdy klamať. Aj sila najúspešnejších inzerátov spočíva často v tom, že dokážu vyniesť pravdu na svetlo. Povedať alebo poukázať na niečo, čo sme tušili, ale nikdy sme sa na to nepozreli z podobnej stránky.
Nepodceňujte silu poslania a vízie svojej firmy. Pomôžu vám odlíšiť sa od stoviek iných a výrobkami veľmi podobných spoločností. Vaše hodnoty, spoločne zdieľané presvedčenie a cieľ sú silnými zbraňami na dnešnom „me-too“ trhu.
Pravda ako nástroj úspešného marketingu
Nebojte sa byť úprimní vo svojich predstavovacích listoch, ponukách a komunikácii so zákazníkmi. Pokojne deklarujte svoje hodnoty, ľudia to pocítia a ocenia. Marketing je tu na to, aby predával výrobky a služby, nie na to, aby ohuroval, zabával, či vyhrával ceny. Dôležité je, aby váš zákazník cítil, že ste názormi na rovnakej vlnovej dĺžke.
Keď som pre svoju klientku napísala ponukový obchodný list, v ktorom som priznala, že ide o „jednočlovekovú“ firmičku a všetky služby dodá osobne, dosiahol mailing 10% odozvu! Želaním väčšiny malých firiem je predstaviť sa tak, aby nikto nezistil, že sú malé. Vôbec pritom nemusí ísť o optimálnu stratégiu. Všetci radi spolupracujeme s dodávateľmi, ktorí sa chovajú čestne a predvídateľne a sami by sme sa vždy mali usilovať konať tak, ako to chceme od iných voči sebe.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára