Ľudia nesledujú reklamu z presvedčenia, ale niekedy ich zaujme. Vtedy sú ochotní zastaviť sa a vypočuť si celý odkaz. Textári používajú na udržanie pozornosti čitateľa rôzne techniky, tie najlepšie odovzdávajú majstri pera svojim mladším kolegom v agentúrach. Len občas preniknú perličky z ich umenia k nezasvätenej verejnosti.
David Ogilvy, zakladateľ siete reklamných agentúr, povedal svojmu kolegovi: „Tajomstvo úspechu v marketingu je kúzlo osobnosti. A čo robí vášho partnera očarujúcim? To, že sa o vás zaujíma, venuje vám pozornosť.“
Schopnosť zaujímať sa o druhého
Musíte sa však o ľudí zaujímať úprimne a dostatočne. Predstaviť si, čo sa deje v mysliach vašich čitateľov a presne toto osloviť. V tom spočíva rozdiel medzi slabým a presvedčivým textom. Dobrý textár sa pozrie na veci z vášho uhla pohľadu, brnkne na vašu najcitlivejšiu strunku a so šarmom vás odprevadí až po objednávku.
Zopár rád od majstrov propagácie
Aby ste zvýšili účinok svojej reklamy, používajte podobné techniky, ako to robia najlepší predajcovia v teleshopingu. Všimnite si, ako postupujú a učte sa od nich:
- človek na obrazovke je veľmi priateľský a ochotný
- poskytne vám množstvo informácií o produkte
- predvedie, ako výrobky fungujú v praxi
- využíva presvedčivé referencie od mienkotvorných osobností
- výrobok zostáva na obrazovke čo najdlhší čas
Dobrý reklamný text musí plynúť prirodzene
Reklamný text by mal mať svoju logickú postupnosť. Chce to trochu sebakontroly a schopnosti vynechať nepodstatné vety. Čitateľa pomôže udržať pri texte používanie slovíčok, ktoré bežne využívame v konverzácii. Zabudnite na poučky zo školských slohových úloh a pokojne začleňte na začiatku vety slová ako: okrem toho, taktiež, navyše, ba čo viac... Udržiavajú pozornosť. A to isté dokážu urobiť otázky, ak ich vhodne zaradíte na konci jednotlivých odstavcov.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára