Je marketing vaším hobby alebo zamestnaním? Vymeňme si skúsenosti a porozprávajme sa o tom, ako ho robiť najlepšie.

streda 14. júla 2010

Marketing založený na sociálnych médiách

Nie je jednoduché vyznať sa vo všetkých typoch nových médií, ktoré sa objavujú na sieti ako huby po daždi a nájsť medzi nimi tie, ktoré sa hodia pre váš biznis. Dobrá prezentácia na internete s využitím rozličných kanálov je nesmierne časovo náročná a pokiaľ si len tak náhodne vyberáte fóra a diskusné skupiny, ľahko sa utopíte v zúfalo nestíhajúcom strese.

Pokúste sa voliť vhodné kanály pre vašu komunikáciu na základe dobrej charakteristiky cieľových skupín komunikácie. Porozmýšľajte nad stratégiou a rozvíjajte svoju on-line komunikáciu na základe obchodného plánu, nie naopak. Dobré špecializované agentúry vám môžu pomôcť zvoliť tie najúčinnejšie cesty, ale aj keď ste v tom sám, máte šancu uspieť. Dôležité je správne vybrať a potom venovať potrebnú starostlivosť udržiavaniu obsahu, kontinuity, rozvíjať komunikáciu a samozrejme promptne odpovedať na diskusné príspevky, či otázky z komunity sledovateľov.

Urobte si prehľad o možnostiach a vyskúšajte niektoré z nich. Nezabudnite však, že tento typ marketingu je viac o budovaní vzťahov, než o priamom predajnom nátlaku a návštevníci sú veľmi citliví, či dokonca alergickí na pokusy o skrytú reklamu.

Prehliadacie služby na vlastných webstránkach

Priekopníkom v tejto oblasti je asi firma Amazon, ktora si uvedomila, že ľudia často nehľadajú konkrétnu knihu, ale informácie z určitej oblasti. Ponúkne vám súvisiace položky, štítky, tituly, čo si zakúpili ľudia, ktorí hľadali rovnakú knihu ako vy, predstaví nezávislé hodnotenia a názory ostatných zákazníkov.

Blog

Blogy sú úžasným nástrojom v on-line komunikácii a stávajú sa stále rozšírenejšie. Ak ich spravujete a optimalizujete správne, stanú sa bohatým zdrojom kontaktov pre vaše komplexnejšie webstránky. Pomáhajú tvoriť linky, aktivizovať čitateľov, dávajú priestor pre využitie kľúčových slov. Ak poskytujú hodnotný a často aktualizovaný obsah, vytvárajú reálne väzby so zákazníkmi a budujú dôveru.

Sociálne siete
Dávajú priestor na prezentáciu ale aj udržiavanie kontaktov s spriateľmi a získavajú si obrovskú popularitu. Facebook, Twitter, LinkedIn, MySpace – to je len niekoľko príkladov z obrovského množstva pomerne vplyvných sociálnych médií.

Zdieľanie videozáznamov – video online
Tak ako sa rôzne technológie stávajú dostupnými, rýchlo rastie aj obľuba ukladania a zdieľania videosnímok na webe. Obľubu si získala najmä stránka YouTube.

Podcasting

Je to jednoducho audio obsah pripojený na RSS zdroje. Umožňuje zároveň propagovať vašu značku i vaše služby. S obľubou ho využívajú aj mladé hudobné skupiny, ktoré v minulosti nemali šancu preniknúť do nahrávacích spoločností.

On line diskusné fóra

Nikdy nebolo také jednoduché vedieť, čo si myslia vaši zákazníci. Sledovanie diskusných fór na internete by malo byť povinnosťou marketéra. Diskutujúci účastníci priamo očakávajú, že ak sa spoločnosť stane terčom kritiky, jej vysokí predstavitelia zaujmú jasné postoje.

Wiki – stránky
Ide o webové stránky, ktoré umožňujú návštevníkom napĺňať, aktualizovať a meniť obsah. Asi najznámejším príkladom je bezplatná encyklopédia Wikipedia. Princípom je, že všetky obsahové záznamy by mali byť napísané nestranne, čestne a bez manipulácie.

Toto je len stručný výber z možností, ktoré moderné technológie ponúkajú. Máte vlastné skúsenosti? Využívate aj iné spôsoby a dosahujete s nimi zaujímavé výsledky? Budem rada, ak sa o ne podelíte aj s ostatnými čitateľmi tohto blogu.

2 komentáre:

  1. Zdravim,
    chcela by som sa opytat, ci mi viete odporucit nieco k teme Social Media Marketing a sirenie propagacneho posolstva.
    Najlepsie nejaku knihu v slovenskom alebo ceskom jazyku. Dakujem pekne:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobrý deň,
    v slovenčine alebo češtine by som odporúčala prečítať si knihy:
    David Meerman Scott: Nové pravidlá marketingu a PR
    Charlene Li, Josh Bernoff: Spodná vlna
    a k tomu šíreniu propagačného posolstva by ste našli niečo napríklad v knihe:
    Mark Hughes: Buzzmarketing
    O virálnom marketingu je na trhu viacero titulov, z pamäti ma teraz nič nenapadá, ale skúste zájsť do väčšieho kníhkupectva a popreberať sa policami.
    Ja osobne čerpám oveľa viac informácií z newslettrov amerických autorov, sú ich desiatky a väčšinou sú tieto informácie veľmi prakticky orientované.

    Možno niečo odporučia aj ďalší čitatelia? Ak viete, pomôžte aj ostatným :-)!

    OdpovedaťOdstrániť