Kým bol Facebook komunikačnou platformou adolescentov, podobné prehrešky sa nevyskytovali. Nastúpili v časoch, keď marketéri zistili, že by sociálne siete radi využili pre svoj biznis. Avšak nie všetko, čo je možné, je aj vhodné. Nerešpektovanie zaužívaných pravidiel vo vysoko citlivej komunite nezvyšuje popularitu. Naopak, ľudia takéto chovanie môžu považovať za nekorektné, vlezlé, podlízavé alebo aj drzé.
Predajné taktiky
Ak chcete predávať svoje výrobky a služby, využite na to správny nástroj a umiestnite si na Facebooku ponukový inzerát. Potiaľto je to vhodné a prospešné. Ak sa však pokúšate namontovať skryté predajné výzvy do vašich statusov, komunikácií a komentárov, idete ostatným členom komunity občas pekne na nervy.
Máte medzi priateľmi niekoho, kto sa zapojil do multi-level-marketingu a začal predávať kozmetiku, čistiace potreby, či službu finančného poradenstva? Ako sa cítite, keď na vás vytiahne svoju tému? Ja osobne v takých chvíľach prchám. Je to ako keby niekto prišiel ku mne na súkromný večierok a potom začal ponúkať ostatným hosťom „zaručene pravé švajčiarske hodinky (síce vyrobené v Číne)“. Marketing na sociálnych sieťach by mal byť zameraný na nadväzovanie vzťahov a kontaktov, nie na predajné prenasledovanie.
Falošný záujem
Je to podobné, ako priame pokusy o predaj, ale títo ľudia chodia na vec okľukou. Zapájajú sa do vašich diskusií, predstierajú záujem a snahu vytvárať kontakt, aby vzápätí vytiahli svoju dobre mienenú obchodnú radu. Je to priehľadné a rovnako nevítané.
Namiesto hľadania ľstí, aby ste predávali, vytvorte skutočný záujem o svoje služby a poskytovaním hodnotného poradenstva, informácií alebo vhodných vzoriek dosiahnite, že ľudia vás vyhľadajú sami. Zložité? Iste, chce to oveľa viac práce. Ale aj výsledok je potom iný.
Žalude hľadajte v dubovom lese
Aj v reálnom živote je jednoduchšie predávať niečo ľuďom, ktorí vaše výrobky potrebujú a môžu im v niečom prospieť, než vyvíjať úsilie na presviedčanie ľahostajných ignorantov. Podobne na sieti je lepšie navštíviť špecializované fórum a vymieňať si skúsenosti s vyprofilovanými záujemcami, než sa snažiť dostať informácie ku každému, kto vás náhodou nájde. Na sieti platí“ „Daj a dostaneš“. Poskytnite vzorky zdarma tým, ktorí ich naozaj ocenia a oni sa k vám radi vrátia, aby s vami urobili obchod.
A ako to vnímate vy? Čo vám ide najviac na nervy pri komunikácii na sieti Facebook, či podobných sociálnych médiách?
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára