Je marketing vaším hobby alebo zamestnaním? Vymeňme si skúsenosti a porozprávajme sa o tom, ako ho robiť najlepšie.

sobota 10. júla 2010

Vedci dokázali, že šťastie a peniaze nemusia spolu súvisieť. Aj v reklamnom texte sa oplatí brať do úvahy i vyššie hodnoty.

Zaujal ma nedávno článok „Šťastie sa kúpiť nedá“, ktorý som našla v denníku SME 7. júla 2010. Hovorí o vedeckej štúdii zrealizovanej Gallupovým ústavom v 132 krajinách sveta. Výsledky vraj potvrdili, že bohatí ľudia nie sú ešte automaticky šťastní a ide viac o to, ako sa človek pozerá na svoj život.

Podľa profesora psychológie Eda Dienera, citovaného v uvedenom článku, peniaze sú dôležité, ak ľudia porovnávajú svoj život s ostatnými. Ale vo chvíli, keď sa zamýšľajú nad svojím vnútorným životom, prichádzajú k slovu iné hodnoty. K tým najdôležitejším patria úcta a uznanie, nezávislosť, priateľské vzťahy a práca v zmysluplnom zamestnaní.

Aký to má dosah na vašu reklamu?
Podľa môjho názoru veľmi veľký. Už som písala o tom, že marketingový a reklamný text je oveľa pôsobivejší a účinnejší, keď sa zameria na ľudské emócie. Samozrejme, aj v súvislosti s peniazmi môžeme emócie prežívať a v niektorých prípadoch dosť silné. Veď sa pozrime na súčasné reklamy, kde každá druhá sľubuje niečo mimoriadne výhodné, lacnejšie a najlacnejšie. Útočia na našu chamtivosť, túžbu vlastniť, hromadiť hmotné statky.

Občas to môže byť tá správna téma, nechcem sa prieť a každý musí účinok svojej reklamy zmerať v konkrétnej praxi. Ale skúste niekedy otestovať a osloviť aj trochu vyššie hodnoty v rebríčku. Asi dá viac zabrať vymyslieť dobrý a pútavý text, ktorý osloví emócie z tohto balíčka, môže však účinkovať oveľa silnejšie ako „výpredaj“. Mužské priateľstvo oslovujú napríklad reklamy na propagáciu piva a alkoholických nápojov, nezávislosť sa často nájde v inzerátoch cestovných kancelárií, automobiliek alebo aj finančných inštitútov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára