Mali ste už v rukách napínavú detektívku, príťažlivý román, skvelé sci-fi, jednoducho knihu, ktorá vás zaujala natoľko, že ste ju nemohli pustiť skôr, než ste dočítali do konca? Stalo sa vám, že ste sa tak zahĺbili to svojho hobby, že ste zabudli ísť spať? A dali ste si enormnú námahu, aby ste sa očarili istú vyvolenú osôbku? Pravdepodobne ste niečo z toho zažili a poznáte pocit, keď človek neľutuje žiadnej práce, žiadnej námahy ani voľného času, aby dosiahol cieľ. Ľuďom neprekáža tvrdá práca a námaha, ... pokiaľ má zmysel.
Ale nikto si nedá námahu hľadať dostatočný dôvod, aby prečítal úbohý preplácaný text a pozrel si bezduchú reklamu!
Keď posielame svojim klientom propagačný materiál, direct mailový list alebo e-mail, kradneme ich čas, vstupujeme do ich cesty a chtiac-nechtiac musia prijať hamletovské rozhodnutie: Čítať alebo nečítať? Prijať alebo zahodiť toto reklamné posolstvo? Aj keď preskočíme prvú prekážku a zaujmeme pozornosť chytľavým titulkom, ešte sme nevyhrali. Každá nasledujúca veta, každý odstavec textu položí pred reklamný text novú prekážku, ktorú treba prekonať.
Čo odradí potenciálneho zákazníka od čítania vašej reklamy?
1.
Nepatrí do cieľovej skupiny.
Má dospievajúce deti a tak váš katalóg kočíkov nemá u neho šancu.
Čo s tým? Mierte presnejšie!
2.
Nuda. Nikoho, naozaj nikoho nemožno unudiť natoľko, aby od vás niečo kúpil.
Riešenie? Dajte si viac práce. Komunikujte osobne, zistite, čo je pre neho cool.
3.
Nedôvera. Prehnané sľuby a medové motúzy nepôsobia presvedčivo. Ak ste vzbudili nedôveru titulkami a sloganmi, ťažko dosiahnete, aby adresát čítal ďalej.
Čo pomôže? Hovoriť pravdu a zostať reálny v očiach zákazníka...
4.
Nepochopenie. Pokiaľ je text ťažko zrozumiteľný, má veľa odbočiek, drobných poznámok, cudzích slov a iných pascí, človeka to unaví a nedočíta.
Ako na to? Píšte zrozumiteľne!
Text i dizajn letáku musí byť natoľko zaujímavý, aby padol do oka v hŕbe iných prospektov. Nielen začiatok, ale každý odstavec textu musí mať opodstatnenie a dávať informáciu, ktorá môže byť pre klienta dôležitá. Popri štyroch opísaných faktoroch, musíme zápasiť s rušivými vplyvmi okolia, na ktoré nemáme dosah. Pripravme každý direct mail tak dobre, aby sme zvládli aspoň tie, na ktoré dosah máme.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára