Využite osvedčené vzory
Dobrým spôsobom, ako vylepšiť vlastné texty, je pozrieť sa na úspešný model niekoho iného. Nekopírujte však text a obsah, lež spôsob, akým oslovuje čitateľov. Veľa dobrých nápadov získate z listov priameho marketingu, ktoré posielajú iní marketingoví odborníci vám ako zákazníkovi. Odkladajte si ich a študujte. Ideálne je, ak nájdete medzi nimi také direct mailové texty, ktoré naozaj dosiahli úspech v predaji.
Poraďte sa so svojím najlepším predajcom
Často máte v tíme niekoho, kto má v predaji mimoriadny úspech. Požiadajte ho, aby vám predviedol spôsob, akým by predal výrobok zákazníkovi. Potom spíšte jeho praktiky čo možno sviežim jazykom. Pritom sa nesnažte odstrániť z textu konverzačné zvraty, rečnícke otázky, či nadväzujúce spojky, nechajte ho znieť prirodzene. V dnešných časoch často môžete tento postup nahradiť aj videonahrávkou a písanie úplne vynechať.
Posúdenie iným človekom alebo textárom vaše texty podstatne zlepší
Človek sa často tak dobre vyzná vo svojej oblasti, že zabudne na schopnosť čitateľov porozumieť textu. V tomto vám pomôže otestovanie a získanie kritického pohľadu od inej osoby. Dajte však pozor, aby to bol človek, čo sám chápe princípy komunikácie a má aspoň základné marketingové vedomosti. Možno vás prekvapí, že takúto službu vám poskytne mnohý profesionálny textár za podstatne výhodnejšie ceny, než je písanie nového textu. Ukáže vám najväčšie chyby, naznačí postup. Môže sa stať, že vám odporučí celý text prepísať. Asi to nikoho nepoteší, no pokiaľ jeho argumenty uznáte za opodstatnené, je to lepšie, ako minúť peniaze na zle spracovanú propagáciu. Mnohému sa priučíte a takáto investícia stojí za to.
Hľadajte informácie a tipy u odborníkov
Profesionálni textári väčšinou píšu svoj blog, dávajú zadarmo k dispozícii e-book, newsletter alebo biele knihy. Pokiaľ nemáte s písaním textu veľa skúseností, hľadajte informácie. Nemusíte však nekriticky preberať všetko, čo nájdete. Posudzujte viaceré zdroje a uvažujte, či sú vaše ciele zhodné s tým, o čom textár píše. Je totiž rozdiel, či chcete predávať v priamom marketingu výrobky a služby alebo vám ide o budovanie širšej znalosti firmy, či posilnenie vzťahu so zákazníkmi na sociálnych sieťach.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára