V mnohých radách ako optimalizovať svoju webstránku a dostať ju hore vo výsledkoch vyhľadania sa dočítate, že jednou z najdôležitejších vecí je dosiahnuť, aby na vás odkazovalo čo najviac linkov z iných webstránok. A tak si ľudia robia priateľskú službu a vymieňajú si linky medzi sebou, z webky na webku. A potom sú tu ešte rôzne ponuky na link building, ktoré vám sľubujú veľa muziky za málo peňazí.
Je link building dobrá cesta? Zďaleka nie vždy a nie akýkoľvek!
Ľudia v Google nie sú hlúpi a vedia svoje. Recipročné linky medzi stránkami majú vo výsledkoch vyhľadávania len veľmi malú váhu. Naopak, ak sa prelinkujete so stránkou, ktorá je považovaná za „spamera“ alebo má iné negatívne hodnotenie, môžete sa od nej ešte aj nepríjemne nakaziť a vo výsledkoch vyhľadávania vám to nakoniec uškodí.
Google oveľa viac oceňuje, keď na vás ukazujú linky, kde nie je žiadne spätné linkovanie. Ešte lepšie, ak ide o stránku, ktorá má samotná vysoký ranking. A zo všetkého najlepšie, ak na vás ide link zo stránky, ktorá má naviac relevantný obsah k vašej webstránke. Myslite na to a nevymieňajte si link s kamarátskym predajcom áut, ak sa vy sami venujete opravám práčok.
Na link sa pozerajte vždy ako na súčasť obsahu svojej webstránky.
Najlepšia cesta, ako vytvoriť relevantné linky na svoju webstránku je publikovať hodnotný obsah. Taký, ktorý budú čitatelia považovať za natoľko dobrý a zaujímavý, že naňho radi poukážu. Môžu vám v tom pomôcť aj sociálne siete, ktoré dokážu generovať vysokú návštevnosť stránok, ktoré majú zaujímavý obsah pre svoje publikum.
Dobrý článok, Jani. Tiež sa tým teraz dosť zaoberám. Ďalší spôsob, ako vytvoriť hodnotné spätné linky je uverejňovať články, príspevky alebo komentáre na iných stránkach (ktoré súvisia s tematikou). Najčastejšie sú to rôzne fóra a blogy. Ak sú to dobré informačné príspevky, okrem spätnej linky získate aj návštevnosť. Ak dáte dobré informácie, ľudia budú chcieť "z vás" viac a navštívia aj vašu webstránku.
OdpovedaťOdstrániť