Je marketing vaším hobby alebo zamestnaním? Vymeňme si skúsenosti a porozprávajme sa o tom, ako ho robiť najlepšie.

nedeľa 7. novembra 2010

Ako získať dôveru potenciálnych zákazníkov

V osobnom predaji je rozhodujúcim kritériom pre získanie dôvery osobnosť predajcu. Čo však môžeme urobiť v prípade, že chceme predávať direct mailom, cez webstránku či e-maily? Je jasné, že dôvera čitateľa voči našej firme a voči nášmu produktu bude nevyhnutná, ak sa má rozhodnúť pre kúpu.

Ukážte ľuďom svoj produkt
Jeden obrázok nahradí tisíc slov a pokiaľ ide o vytvorenie predstavy o výrobku, iste netreba viac hovoriť. Ľudia v obchode si tovar ohmatávajú, preberajú a poťažkávajú. Pokúsme sa teda dať im čo najlepšiu predstavu o výrobku, aj keď ho nemôžu chytiť do rúk.O dôležitosti kvality fotografií by iste vedeli rozprávať zásielkové katalógy s módnym oblečením, obuvou, ale aj kozmetikou.
Existujú výrobky a služby, ktoré nevieme ukázať, ako napríklad softvér alebo finančné poradenstvo. Aj v takomto prípade sa pokúste zobraziť spokojného "spotrebiteľa" takejto služby. Je dôležité, aby sa potenciálny zákazník dokázal vžiť do predstavy seba samého ako užívateľa.

V elektronickom svete využite video
Na webových stránkach je video vynikajúcim nástrojom. V súlade s osvedčeným pravidlom AIDA môžete najprv využiť textový popis a potom pozvať návštevníka webstránky, aby sa s produktom bližšie zoznámil prostredníctvom obrazu a zvuku. Ak ste si dali trochu námahy a vaša videoukážka stojí za pozretie, umiestnením na Youtube získate ľahko ďalších záujemcov a hodnotné odkazy.


Symbolické ikonky zvyšujú ochotu čítať
Zložitejšie produkty majú často množstvo vlastností, o ktorých by ste chceli povedať. Lenže čítanie zdĺhavých popisov a zoznamov technických čŕt mnohých ľudí od čítania odradí. Najmä na webe naše oči neputujú "po poriadku" ale hľadajú zaujímavé kotvy a skáču v texte na webe z miesta na miesto. Vhodne zvolený symbolický obrázok vynikne na pozadí a upozorní na tie informácie, ktorým chce čitateľ venovať pozornosť.


Malý darček vyvoláva ochotu k výmene
Ak dáte niečo vopred bez vyžadovania odplaty, získate nielen dôveru, ale aj ochotu potenciálneho zákazníka dať niečo naspäť. Nie, väčšinou to nebude hneď objednávka, ale pozornosť a čas venovaný prečítaniu vašej reklamnej správy môže byť dobrou výmenou. Keď pripravujete blog a internetový predaj, je fajn, ak najprv vybudujete vzťahy a až potom hovoríte o predaji. Ak môžete nechať svoj produkt dočasne vyskúšať, je dobrá šanca, že si ho zákazník bude chcieť ponechať. Veľmi neradi sa vzdávame vecí, ktoré sme už raz pustili do nášho priestoru a ktoré sme si navyše obľúbili. V prípade softvérových aplikácií si ich neraz naplníme vlastnými informáciami a overíme si ich praktické stránky.


Referencie a odporúčania spokojných zákazníkov
Výrobkov sú dnes také obrovské množstvá, že málokto si je istý, či práve zvolil to najlepšie riešenie. Psychologický fenomén odporúčania od iných spotrebiteľov ukľudňuje a poskytuje dôkaz, že "keď to vyhovelo iným s podobnými potrebami, bude to dobré aj pre mňa". Tento princíp doviedol do dokonalosti Amazon, kde sa vám pri nákupe na internete zobrazuje aj odporúčanie, aké iné výrobky si kúpili ľudia, ktorí objednali Vami zvolenú položku.

Toto je len zopár spôsobov, ktoré vám pomôžu budovať dôveru a k tejto téme sa v budúcnosti ešte vrátime.

6 komentárov:

  1. Z môjho pohľadu je najdôležitejší spôsob ako budovať dôveru u zákazníka, vždy splniť, to čo sa mu sľúbi. Inak skvelý článok

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Článok Ako získať dôveru potencionálnych zákazníkov je veľmi podnetný pre všetkých, ktorí si uvedomili rozdiel medzi 21. a 20. storočím. 20. stor. bolo viac-menej storočím sociálnych istôt (všetkým patrilo všetko, alebo žeby všetkým nepatrilo nič?). 21. stor. = informačný vek a ak ľudia nevyužívajú informácie všetkého druhu, charakterizovala by som to ako hazard so sebou samým. Ináč skvelý článok. V mnohom ma poučil, v ďalšej činnosti uplatním všetko, čo sa bude dať. Ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem za Váš názor. Vám aj všetkým ostatným čitateľom dávam do pozornosti možnosť odoberať môj newsletter, v ktorom približne jeden až dvakrát mesačne posielam svoje publikované články na rôzne marketingové témy. Stačí sa registrovať na tejto stránke. Prajem veľa úspechov.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak ako píšete, referencie a odporúčania sú veľmi dôležité. Majú obrovský význam najmä pri presviedčaní nerozhodnutého klienta. Podľa mňa by mali byť na každej internetovej stránke, ktorá predáva svoje služby resp. produkty.

    Základ je si ich pýtať od každého klienta. Ideálne nastaviť na to autoresponder. A potom na svoju stránku na prvé miesto umiestniť práve tie referencie, v ktorých ľudia spomínajú svoje obavy (námietky) a že nakoniec produkt im pomohol.

    Vďaka tomu aj tí nerozhodní skôr nakúpia. Proste referencie sú zbraň najväčšieho kalibru a treba ich na každej stránke používať.

    P. S. Píšte úžasné články

    OdpovedaťOdstrániť