Je marketing vaším hobby alebo zamestnaním? Vymeňme si skúsenosti a porozprávajme sa o tom, ako ho robiť najlepšie.

štvrtok 30. decembra 2010

Bez práce nie sú koláče... a žiaľ, ani návštevnosť na webstránkach


V poslednom čase dostávam často maily, ktoré ponúkajú, že za pár dolárov (veď viete, tento business je viac americký ako európsky) vygenerujú neuveriteľnú návštevnosť mojej webstránky. Človek by si aj rád nechal pomôcť, no nejako sa zdráha uveriť, že by dobré veci boli bez práce alebo zadarmo. Veď prečo by to nevyužil každý? 

Mnohé marketingové techniky, ktoré sľubujú automatické umiestňovanie linkov smerujúcich na vašu www stránku, sú skôr cestou, ako zničiť svoj dosiaľ dosiahnutý ranking. Takmer každý seriózny vyhľadávač vyžaduje manuálne zadávanie kontaktu do databázy a využíva nástroje, aby predišiel automatickému zadávaniu. Naviac, keď zadáte svoju www adresu do podobného automatického systému, môže byť vaša adresa umiestnená na stránky s pochybným obsahom a zdrojov prázdneho spamu. Nepomôžu vašej stránke vo výsledkoch vyhľadávania, skôr naopak. Ak teda chcete získať viac kvalitných spätných odkazov na svoju webstránku, zmierte sa s poctivou ručnou prácou a ponechajte si vo svojej moci kontrolu nad tým, kde všade sú odkazy na váš web umiestnené.

Iná ponúkaná možnosť sú ponuky, ktoré sľubujú rozposlať e-mail na tisíce adries. Bez ohľadu na to, ako sú tieto adresy získané a či majú súhlas ich majiteľov so zasielaním mailov, takéto marketingové praktiky nemajú veľkú šancu na úspech. Každý užívateľ internetu dostáva dnes už veľmi veľa mailov a ťažko možno očakávať, že sa bude venovať nevyžiadaným a neosobným správam. Ľudia reagujú na e-mail marketing a ponuky vtedy, ak sú dobre pripravené, riešia osobné a reálne potreby užívateľov a majú svoju dôveryhodnosť. Toto sa o drvivej väčšine automaticky generovaných e-mailov nedá vôbec povedať.
Softvér na publikovanie článkov na webe sľubuje ušetriť námahu pri písaní. Články, ktoré sú rôznym spôsobom upravené, aby sa nedali považovať za identické (čo by im neprospelo v očiach vyhľadávača), rovnako nedokážu urobiť zázrak bez práce. Na väčšine PR serverov nie je možné umiestniť článok automaticky a vyžaduje sa kontrola a schválenie, čím servery predchádzajú duplicite či nevhodnému obsahu PR-článkov.

Množstvo ľudí by si rado ušetrilo prácu a získalo publicitu a návštevnosť webu zadarmo. Ale spomeňme si, čo nás učili naše mamy a ak máme trochu sedliackeho rozumu, musí nám byť jasné, že také jednoduché to nebude. Nič nenahradí kvalitný obsah textov, pri ktorom vezmete do úvahy špecifiká textov na web, pravidelnú aktualizáciu a zaujímavé témy pre čitateľov. Toto sú cesty, na ktoré by sme sa mali zamerať, ak chceme získať viac návštevníkov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára