Webstránka môže spĺňať mnohé účely, nie vždy je jej hlavným cieľom predaj. V každom prípade by sme však mali presne vedieť, čo by sme radi dosiahli:
- Získavame nové kontakty do databázy?
- Budujeme vzťah so svojimi zákazníkmi tým, že im poskytujeme hodnotné informácie?
- Je naším najvyšším cieľom priamy predaj produktov alebo služieb?
Ak chcete prostredníctvom svojej webstránky nielen informovať, ale aj predávať, pozrite sa, či dodržiavate základné marketingové princípy a vaše texty sú napísané v súlade s nimi.
1. Copywriting a dobré texty sú veľmi dôležité, ale oni samotné stránku nespasia
Samozrejme, môžete mi položiť otázku, aký je vlastne dobrý text na web. Každé médium má svoje špecifiká a reklamné texty ich musia zohľadňovať. Na webe, ktorý by mal predávať, vám odporúčam využívať najmä osvedčené metódy z priameho marketingu. Direct marketing sa totiž nezameriava na budovanie znalosti značky, či imidžu – jeho cieľom je predaj a tomu podriaďuje všetko. Naviac, priamy marketing a jeho úspech je dobre a ľahko merateľný a tým je prezentácii na internete veľmi blízky.
2. Čo ponúkate svojmu zákazníkovi?
Zbytočne by ste mali dokonale zvládnuté textárske umenie, zbytočne vymysleli neodolateľný slogan, ak by vaša ponuka u čitateľov nezabodovala. Nepomôže vám, že ste dosiahli množstvo kontaktov, vysoké percento otvorenia a prečítania správy. Ponuka je to, čo musí v ľuďoch vzbudiť túžbu spolupracovať práve s vami. Popremýšľajte, po čom vaša cieľová skupina túži a v čom je prienik s vašimi službami.
3. Voľte stratégiu podľa toho, čo by malo byť výsledkom propagácie
Predajná stránka by mala obsahovať nielen predajný text, ale aj mnohé prvky, ktoré podporia dôveru – informáciu o autorovi, referencie doterajších zákazníkov a testy, ktoré potvrdzujú kvalitu a vašu dôveryhodnosť, návod na to, ako postupovať pri nákupe cez web.
- Čo je vaším skutočným marketingovým posolstvom? Čo je tou informáciou, ktorú sa má potenciálny zákazník dozvedieť? Urobte si v tom úplne jasno a potom poskytnite presnú a zrozumiteľnú informáciu aj čitateľom svojho webu. Nepleťte ich zbytočnosťami, nezahlcujte nadbytočnými podrobnosťami, nenechajte ich stratiť sa v zle premyslenej štruktúre či prehnane „kreatívnom“ dizajne.
- Buďte prirodzení. Popremýšľajte trochu o tom, ako by ste chceli, aby sa k vám choval iný predajca. Nepreháňajte, neklamte, ale ani nezamlčte svoje silné stránky. Vžite sa do reálnej životnej situácie zákazníkov. Namiesto vymenovania racionálnych argumentov pracujte s emóciami, vysvetľujte výhody produktu z hľadiska spotrebiteľa a podoprite ich hodnovernými dôkazmi. Používajte kratšie a dobre zrozumiteľné vety bez zbytočnej vaty.
- Nezabúdajte na svoj cieľ. Preveďte záujemcu cez všetky štádiá a nakoniec ho jednoducho požiadajte o objednávku. V tejto fáze mnohí dodávatelia zlyhávajú a očakávajú, že čitateľ už vie, čo by mal urobiť. Skúste to raz inak. Vy sami mu povedzte, aký ďalší krok by mal podniknúť. Uvidíte, že ak je v poriadku vaša ponuka a ostatné vymenované princípy ste dodržali, úspešnosť predaja cez web sa zvýši.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára