Je marketing vaším hobby alebo zamestnaním? Vymeňme si skúsenosti a porozprávajme sa o tom, ako ho robiť najlepšie.

sobota 26. marca 2011

V čom je problém s „reklamčinou“?


Je zvláštne, že aj ľudia, ktorí sami reklamný textársky jazyk neznášajú, skĺznu do frázovitého vyjadrovania, ako náhle majú čosi napísať o svojich produktoch a službách.  Samochvála, silné reči, superlatívy. Pripomína to mladíka, ktorý si ešte nie je istý sám sebou a pre svoj úspech u nežného pohlavia chce nasadiť machistické reči, pretože verí, že ho to urobí zaujímavým. Kým príde na to, že ho to urobí najmä smiešnym, uplynie občas ešte pár rokov, kým mladík dozreje aj duševne.

Ako voliť slová v reklamných textoch?
Predstavte si, v akej situácii sa vaši potenciálni zákazníci stretávajú s vašou reklamou. Je to pri sledovaní zábavného programu? Dobre, tu je možno namieste odľahčenejší tón a trebárs aj trochu inteligentnej nadsázky.
Je to pri hľadaní informácií v odbornom časopise, na webe, v katalógu? Cítite, že naladenie týchto ľudí bude trochu iné? Keď niekto zadá do Google kľúčové slová „pestovanie tulipánov v piesčitej pôde“, malo by nám byť jasné, že hľadá veľmi konkrétnu informáciu, ktorá mu pomôže. Nemá chuť prehľadávať tucty stránok o romantickej kvetinovej nádhere, neodolateľne voňavých záhonoch, fantastických farbách sezóny a úžasne dokonalom a nesmierne srdečnom prístupe vašej firmy.  

Text, ktorý si váš zákazník túži prečítať
Príjemný a vecný marketingový text bez zbytočných klišé presvedčí ľudí o kompetencii dodávateľa oveľa účinnejšie. Nie je potrebné v každom druhom riadku zdôrazňovať meno firmy, pripomínať jedinečnosť ponuky, úžasné vlastnosti produktu. Stačí to povedať zrozumiteľne a raz. V PR článkoch, dokonca aj tých platených, oveľa lepšie funguje neutrálny tón, kde sa prezentácia stáva až akoby druhoradou a v popredí stojí úžitok pre čitateľa. Uvedomujte si to, keď pripravujete svoje webstránky, e-mailové listy, či letáky a pozrite sa na výsledok vždy kritickým okom neutrálneho záujemcu. Menej je viac, v jazyku reklamy to platí odjakživa. A vo svete internetu dvojnásobne.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára