Je marketing vaším hobby alebo zamestnaním? Vymeňme si skúsenosti a porozprávajme sa o tom, ako ho robiť najlepšie.

sobota 16. apríla 2011

Vytvorte obsah webstránky, ktorý pomáha vašim zákazníkom... Inak vám nepomôže nič!

Bez ohľadu na to, ako šikovne využívate SEO techniky, akú PPC kampaň dokážete spravovať, úspech všetkých internetových marketingových aktivít závisí na jednej veci.: Čo ponúknete svojim zákazníkom, keď sa vďaka dobre pripravenej reklame dostanú na vašu webstránku? Nájdu tu obsah, ktorý im pomôže vyriešiť problém? Zorientujú sa rýchlo v štruktúre stránky? Budú ochotní po získaní informácií urobiť aj ďalší krok, či už to bude registrácia na odber vašich noviniek , dotaz na produkty či služby, alebo priamo nákup cez internet?

Pomáhať alebo predávať? 

Keď niekto napíše do Google otázku, hľadá rýchlu a spoľahlivú odpoveď. Nechce a neočakáva, že mu niekto bude predávať svoju službu.  Napríklad pod heslom „odstránenie škvrny od trávy“ chceme nájsť osvedčený prostriedok, ktorý v ideálnom prípade vôbec nie je potrebné kupovať. No budeme mať celkom dobrý dôvod dôverovať radám, ak ich nájdeme na stránke výrobcu pracích prostriedkov  a nebude nám tvrdiť, že sa to dá dosiahnuť jedine vďaka prášku „xy“. Naopak, pokiaľ poradí soľ, citrónovú šťavu, či niečo, čo je v domácnosti okamžite dostupné a potom naznačí, že v prípade zanovitých škvŕn, ktoré sa takto odstrániť nepodarí, odporúča svoj čistiaci prostriedok, nebudeme s tým mať problém.

Aké formy môže mať hodnotný obsah webstránky

Je jedno, akú podobu bude mať váš užitočný obsah, dôležité je, aby pomohol a nezahlcoval záujemcu nudnými zbytočnosťami. A samozrejme, aby ho čitateľ v štruktúre stránky rýchlo a ľahko našiel. Môžete používať biele knihy, videonávody, blog, fórum a rôzne formy diskusie, alebo články umiestnené na sociálnych sieťach. Výbornou formou sú tiež  FAQ - často kladené otázky, ku ktorým vypracujete relevantné odpovede. Ak sa v oblasti vášho podnikania používa veľa cudzích slov, veľmi praktickou pomocou sú vysvetľujúce slovníky. Nepočítajte s tým, že každý zákazník musí byť zároveň odborníkom a poznať vašu hantýrku. A nie je zanedbateľné, že táto forma  vám zároveň pomáha umiestniť na stránku správne kľúčové slová.

Dlhé či krátke webstránky, aká štruktúra je optimálna? 

Pokúste sa nájsť rovnováhu v tom, ktoré stránky na webe rozčleníte a kedy je lepšie informácie umiestniť na jednu spoločnú stránku. Je niekedy umením odhadnúť správnu mieru a vhodnú dĺžku stránky. Snažte sa pri tom riadiť prospechom zákazníka a nie grafickým či estetickým hľadiskom. Dôležitá je hodnota každej stránky, či jej obsah má pre zákazníka podstatný význam. Väčšinou je to proces, nie jednorazová akcia, po ktorej si môžeme pospať. Tak ako sa vyvíjajú produkty, tak je dobré neustále prispôsobovať a postupne vylepšovať aj samotný web.

Kedy je text a obsah stránky dobrý? 

Posúďte hodnotu obsahu www stránky tým najprísnejším testom. Ak by ste odobrali všetky grafické a technické prvky a zostal by len čistý text, bola by stránka stále dostatočným a kvalitným zdrojom informácií? Pohla by vášho zákazníka ku konaniu, aké by ste radi dosiahli?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára