Je marketing vaším hobby alebo zamestnaním? Vymeňme si skúsenosti a porozprávajme sa o tom, ako ho robiť najlepšie.

nedeľa 25. decembra 2011

Ako motivovať sám seba


Cítite sa občas unavení a bez nálady? Zdá sa vám, že podnikanie je nekonečný boj, v ktorom bežíte ako morča v kolese a stále znovu sa objavujú tie isté problémy? Je to prirodzený pocit. Treba si však uvedomiť, že ste to vy, kto ho pripustí a poddá sa mu alebo  ho premení na výzvu a pobije sa o ďalšie úspechy.

Zbavte sa perfekcionizmu a stanovte si reálne ciele
Niektorí ľudia sa nikdy neuspokoja s tým, čo dosiahli a stále majú pocit, že neurobili dosť. Ale porovnávať sa s ideálnym stavom v každej situácii je ako bežať v na trenažéri a nikdy nedobehnúť do cieľa. Uvedomte si, že vaši zákazníci väčšinou potrebujú dobré služby v správnom čase. Nepomôže im dokonalé uspokojenie potrieb, ktoré sa míňa účinkom, pretože príde príliš neskoro. Namiesto  upierania pohľadu k nedosiahnuteľným horizontom, stanovte si presné a merateľné ciele. Naplánujte si prostriedky aj spôsob práce. Keď sa dostanete na určenú métu, nič vám nebráni vytýčiť si ďalšiu – skôr naopak, musíte to urobiť, pretože v podnikaní nikdy nie je možné ustrnúť v nemennom stave.

Doprajte si pochvalu
Podnikatelia a majitelia firiem sú často najosamelejší ľudia na svete. Kým oni sami povzbudzujú a motivujú iných po väčšinu času, od svojich podriadených počúvajú množstvo kritiky a dobre mienených rád. Zriedka si vypočujú úprimne vyslovenú pochvalu za dobre vykonanú prácu, pretože zamestnanci majú strach, aby to šéf nepovažoval za podliezanie. No každý z nás občas potrebuje ocenenie a uznanie. Ak ho nedostávate zvonka, zastavte sa raz za čas, obzrite sa za tým, za tým, čo sa vám podarilo dosiahnuť a poklepte po ramene sami seba. Uvedomiť si dôvody svojich úspechov  je často oveľa dôležitejšie, ako rozpitvávať príčiny zlyhania.

Odstráňte „vysávačov energie“ zo svojho okolia
Masové médiá na nás chrlia krvavé správy a často vyhľadávajú škandálne informácie, pretože vzbudzujú väčšiu pozornosť, fascinujú publikum a zvyšujú sledovanosť. Od sledovanosti totiž závisia príjmy z reklamy. Aj v marketingu platí, že na nákupné rozhodnutie silnejšie pôsobia negatívne emócie , napríklad strach zo straty niečoho, než tie pozitívne ako je túžba niečo dosiahnuť či získať.
Treba si uvedomiť, že tieto veci majú na človeka dopad, negatívne pocity zaťažujú podvedomie a oberajú nás o energiu. A nejde len o médiá, ktoré môžete vypnúť a zbaviť sa ich vplyvu pomerne jednoducho. Neraz sú to ľudia v našom najbližšom okolí, kto nás neustále varuje pred možnými dôsledkami zo zmien, ktoré by sme radi uskutočnili. Tvária sa, že svojich blízkych chránia pred neúspechom, v skutočnosti však bránia aj každému úspechu. Pravdepodobne nemôžete zmeniť svojich príbuzných a jedinou možnosťou je nepreberať svoje pracovné plány s takýmito „tragicky“ založenými ľuďmi. No môžete dať pozor, aby sa zlé pocity neobjavovali vo vašej firme, dokážete eliminovať podobné nátury pri výbere zamestnancov a nemusíte dovoliť, aby sa vo vašom tíme šírili strach, závisť alebo chamtivosť. Obklopte sa ľuďmi, ktorí vás motivujú k vyšším cieľom, zmýšľajú pozitívne a majú vlastnosti, ktoré obdivujete alebo by ste ich radi získali aj vy sami.

Dajte svojej firme šancu rásť
Keď sa podnikanie rozrastá, nabaľuje množstvo činností, s ktorými sme sa v začiatkoch nemuseli zaoberať. Spočiatku vedľajších činností nebolo toľko, aby nás zaťažovali, no postupne pribúdajú a stávajú sa neprehľadnými. Nemusí ísť o reálne problémy, či negatívne skúsenosti. Často sú to predpisy, ktoré už nestíhame sledovať, požiadavky spolupracovníkov, na ktoré sme nestihli reagovať, nákupy, ktoré nebolo kedy vybaviť. Ak si včas neuvedomíme, že tieto procesy treba tiež riadiť, delegovať, prípadne vhodným spôsobom spracovať, prebieha v našej mysli čoraz väčšie množstvo otvorených cyklov. Oberajú nás o pozornosť, energiu a kreativitu, ktorá nám potom chýba pri riešení skutočných pracovných problémov. A o čas, ktorý by sme venovali našim zákazníkom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára