Potrebujete napísať reklamný text alebo sprievodný list k direct mailovej zásielke a neviete ako na to? Ak je rozpočet napnutý a na odborný copywriting nezostávajú zdroje, skúste to sami a vezmite si k srdcu pár základných pravidiel. Ak ich dokážete dodržať a v liste zakomponovať všetky, verte, že úspešnosť vašich reklamných textov na seba nedá dlho čakať.

· Myslite na zákazníka, nie na seba
Toto je vari najčastejšia chyba slabých reklamných textov. Autor predpokladá, že jeho publikum zaujíma práve to, čo jeho samého. Nestará sa o problémy čitateľov, o ich starosti, radosti či záujmy, len si melie svoje. Dajte si na to pozor, ak sa dokážete pozerať na svoje produkty a služby očami cieľovej skupiny komunikácie, máte prvú bitku vyhratú.
· Ponúknite riešenie
Predajca sa neraz cíti vo svojej roli nepohodlne, kým si neuvedomí, že jeho prácou nie je ponúkať výrobky, ale pomáhať ľuďom riešiť ich problémy. Poskytnúť reálnu pomoc – to je to, čo robí z predajcu skutočného partnera zákazníka. Aby ste však mohli niečo riešiť, musíte vedieť, čo ľudí páli, bolí, kde ich topánka tlačí. Rozprávajte sa veľa so svojimi zákazníkmi, pýtajte sa, zaujímajte sa o nich. Ak potom prinesiete riešenie pre ich skutočné problémy, sotva sa niekto bude zaoberať hľadaním iného či lacnejšieho dodávateľa.
Upútajte príkladom z reálneho života
Ak už viete, aký problém vašich zákazníkov trápi, vymyslite príbeh, do ktorého zabalíte riešenie. Porozprávajte, ako ste vy sami niečo podobné zvládli, ako to vaše služby a výrobky pomáhajú riešiť iným zákazníkom. Buďte hodnoverní, nepreháňajte, veď ak ponúkate trhu niečo, čo má skutočnú hodnotu, takýchto príkladov musíte mať tony.
Dôveryhodnosť je v obchodných listoch podmienkou
Osobný predaj je založený na tom, že predajca presvedčí svojho zákazníka svojím vystupovaním, argumentmi, príjemným spôsobom prezentácie – jednoducho, získa si jeho dôveru. To isté musí dosiahnuť náš list a keďže jeho text je našou jedinou zbraňou, musíme si dať záležať na jeho presvedčivosti. Využite preto všetky prostriedky, ktoré podčiarknu vašu serióznosť – ako sú referencie reálnych zákazníkov, ocenenia či certifikáty, garancia následného servisu, prípadne aj vrátenia peňazí. Ľudia nakúpia iba od toho, komu uveria.
· Nepoužívajte výraz „keby bolo...“
Ľudské podvedomie nerozlišuje príliš medzi pojmami „mám“ a „ak by som mal“. Hovorte a predstavujte zákazníkovi svoje výrobky takým spôsobom, aby videl ich úžitok vo svojej predstave. Vytvorte mu v mysli obrázok seba samého, ako spokojne a s radosťou využíva všetko, čo mu vaše služby priniesli, či už je to relax, peniaze, pekná postava alebo čokoľvek iné. Marketing musí vzbudzovať túžbu a zatúžime najskôr po tom, čo nám dokáže ponúknuť naša fantázia.
Dobrý článok! :)
OdpovedaťOdstrániť