Veľa ľudí sa
obáva písania reklamných a marketingových textov, ktoré by mali publikovať na webstránke,
blogu či firemnej facebook stránke. Pritom zaplatiť kvalitnému textárovi za
každý takýto text je pre malé firmy ťažko dosiahnuteľné. Čo pomôže?
Štúdium – nie že by bol trh zaplavený
knihami o reklame a písaní reklamných textov, ale niečo sa predsa len
nájde. Pre začiatočníkov v reklame vrele odporúčam Davida Ogilvyho a jeho
knihu O reklame. A potom aj množstvo ďalších, ktoré sa viac či menej
venujú aj textárstvu.
Marketingové školenie alebo
marketingová konzultácia – neučte
sa desiatky rokov to, čo vám niekto môže odovzdať ako zozbierané skúsenosti.
Nie je to možno najlacnejšia cesta, ale rozhodne veľmi účinná. Školiteľ obvykle
nasmeruje vaše kroky aj v mnohých iných oblastiach a investícia do
dobrého marketingového vzdelávania bude rýchlo návratná.
Poobzerajte sa inde – sledujte, ako píšu svoje texty
špecialisti, textári, reklamné agentúry a počte sa od nich. Uvedomte si,
čo sa vám na textoch konkurenčných i odlišných firiem páči a čo by ste
sami zvládli lepšie. Rozhodne neodporúčam kopírovať cudzie texty, ale
inšpiráciu nájdete často na neočakávanom mieste.
Prihláste sa na odber newslettrov a postupne
sa zlepšujte – veľa dobrých
rád získate zadarmo na internete a ich pravidelné čítanie vám ani nemusí
zabrať veľa času. Vyberte si témy, ktoré sú pre vás potrebné a filtrujte blogy,
weby, fóra, ktoré vám budú dávkovať vedomosti po primeraných častiach.
Prvá pomoc pre urgentné prípady – stojíte pred úlohou napísať direkt
mailový list alebo e-mail a potrebujete ho hneď? Tu je návod pre tých, čo
si netrúfajú začať, aj keď už dávno mali posielať svoje listy. Našla som ho
kedysi u amerického textára, ktorý to zhrnul skutočne exaktne – „robte
to blbovzdorne“.
Takže ako napísať reklamný text pre direkt marketing? Jednoducho dodržte túto štruktúru:
- Pútavý titulok, ten rozhodne o samotnom otvorení mailu alebo čítaní listu
- Silný úvodný odstavec, aby prinútil záujemcu pokračovať
- Príbeh, v ktorom adresát nájde sám seba
- Vymenovanie výhod, ktoré zákazníka čakajú s vaším výrobkom
- Záver s jasným odporúčaním ďalšieho postupu.
Skvelá formulka na rekl.text v 5 bodoch, jednoduchá a prehľadná. Umenie je potom v tom, AKO ich vytvoriť, aby priniesli očakávaný výsledok...
OdpovedaťOdstrániťĎakujem za komentár, je to tak. Často práve množstvo zbytočností zničí reklamný text. V jednoduchosti je krása. Samozrejme, chce to cvik a prácu - ako hovoria Nemci: "Übung macht Meister", teda "Cvičením sa prepracujeme k majstrovstvu".
OdpovedaťOdstrániť