Akú máme šancu ovplyvniť nákupné rozhodnutie? Keď ľudia hľadajú na internete informácie o produktoch,
nie všetci sú rozhodnutí ihneď minúť svoje peniaze. Niekto si robí prvý
prehľad, iný zisťuje názory odborníkov, sú takí, čo chcú vedieť podrobnosti,
ale zatiaľ nemajú potrebné zdroje, ale aj takí, čo už porovnávajú ceny a hľadajú
konkrétnu cestu k nákupu. Dá sa povedať, že každý potenciálny zákazník sa
nachádza v inej fáze nákupného cyklu. Keď toto pochopíme, uvedomíme si, že
so záujemcami sa vyplatí pracovať dlhodobo a postupne si získavať dôveru.
Keď príde k okamihu uzavretia obchodu, máme dobré šance, že si spomenú práve
na nás.
Vzájomný
vzťah je viac ako obchod
Predstavte si, že sa vám práve pokazil počítač. Kam
sa obrátite o pomoc? Bude to obchodník, od ktorého ste PC kúpili, ale od
tých čias ste o ňom nepočuli? Spoľahnete sa na prvý servis, ktorý nájdete
na webe? Alebo si spomeniete na firmu, od ktorej ste si pred rokom vyžiadali
e-knihu na tému „Ako postupovať pri inštalácii softvéru“ a od tej doby vám
pravidelne posiela praktické tipy o IT, z ktorých ste nejeden využili? Ak
vaši partneri zvládli svoju marketingovú komunikáciu dobre, je vysoká pravdepodobnosť, že sa na nich obrátite.
Viete už, že svojej práci rozumejú. A medzi vami sa začal vytvárať
vzťah.
Ak si vytvoríte pravidelný a stály prílev
kontaktov, vytvárate pre svoj budúci obchod solídny základ. Samozrejme, získať
kontakt je jedna vec a vytvoriť vzťah vec iná. Preto sa zamerajte na
viaceré možnosti, ako prvé kontakty premeniť na komunitu záujemcov.
- Vytvorte „úvodný balíček“. Môže to byť e-kniha či biela kniha, ktorú ponúknete ako darček každému, kto sa rozhodne odoberať váš newsletter. Rovnako dobre poslúži zaujímavé videoškolenie, webinár, či reálna živá prednáška. Dôležité je, aby téma bola vhodne prepojená s vašou oblasťou podnikania a poskytla záujemcom hodnotný obsah.
- Komunikujte pravidelne. Zostaňte s ľuďmi v kontakte a pravidelne publikujte nové informácie na svojej webstránke, blogu, či facebookovej stránke. Udržanie pravidelnosti podporuje vzájomnú dôveru, buduje vám imidž profesionála. Navyše, keď človek zrazu niečo potrebuje, nemusí dlho hľadať, má vás v pamäti. Myslite však na to, že nekvalitné a málo hodnotné reklamné zásielky vás môžu veľmi rýchlo diskvalifikovať.
- ·Rozširujte možnosti získania kontaktov. Aj keď vaša webstránka pravdepodobne bude najsilnejším zdrojom nových kontaktov, nezabúdajte na všetky ostatné spôsoby komunikácie. Využite možnosť prezentácií na odborných konferenciách, publikujte v časopisoch, umiestnite svoje články v elektronických médiách, komentujte príspevky na sociálnych sieťach. Jednoducho, hľadajte aj iné cesty, ako upozorniť na svoje služby a možnosť zapojiť sa do vzájomných kontaktov.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára