Titulok je najdôležitejším riadkom reklamného textu - či už ide o e-mail marketing alebo listy. Rozhodne o tom, či ostatné vety dostanú vôbec šancu o niečom informovať. Vraciam sa preto k tejto téme ešte raz a nasledujúce riadky môžete považovať za pokračovanie posledného príspevku.
Nie vždy je výhrou vytiahnuť hneď najťažší kaliber
Jedna z možností,
ktorú v reklamných textoch nenájdete často, je „stupňovanie prísľubu“.
Majstrom v písaní stupňovaných titulkov bol legendárny americký textár
Gene Schwartz. Jeho reklamné texty patrili k tým, ktoré mohli byť uverejňované
celé roky a stále prinášali inzerentom zisk. Ako vyzerá takýto
vystupňovaný titulok v jeho podaní?
„Môžete
schudnúť 10 – 20 – 30 – 40 dokonca 50 kilogramov... a nikdy nepribrať ani
jeden z nich späť!“
Predstavte si, že by
titulok uviedol iba posledný údaj – teda ten najsilnejší prísľub. Schudnúť 50
kg by mohlo byť lákavé, ale pre normálneho smrteľníka príliš neuveriteľné. Skôr
než by sa začal vážne zaoberať touto myšlienkou, v podvedomí by to
vyhodnotil ako nereálne. Keď sa však stretne s vystupňovanou možnosťou,
dokáže ju prijať a text zaujme jeho pozornosť.
Dôkazy, ktoré podporia prísľub
Dôveryhodnosť vášho textu veľmi podporí správna referencia alebo dôkaz. Šikovne sformulovaný silný
prísľub doplnený presvedčivým dôkazom neraz rozozvučí pokladňu. Nemusí pritom
ísť o potvrdenie vášho vlastného klienta. Dobre to poznajú textári, ktorí
predávajú doplnky výživy či zdravotné pomôcky a opierajú sa o výskumy
prestížnych inštitútov, vedcov či tvrdenia nositeľov Nobelovej ceny, ktoré sa
týkajú vlastností výrobku, aj keď neboli uvedené v súvislosti s ním.
Poslúžia veľmi dobre na pritiahnutie pozornosti. Pozor však, aby ste dodržali
základné pravidlo – hovorte len pravdu! Nikdy netvrďte, že niekto odporúčal váš
produkt, ak v skutočnosti odporúčal isté spotrebiteľské správanie. Nájdite
vhodné prepojenie a sformulujte ho tak, aby ste neklamali.
Uvádzajte nezaokrúhlené údaje
Viackrát som už
spomenula, že reklamný text musí pôsobiť dôveryhodne. Premrštené sľuby,
nepodložené tvrdenia, prílišná samochvála či zjavne fingované referencie nie sú
tým, čo by presvedčilo dnešného opatrného zákazníka. Ak máte štatistický údaj,
ktorý chcete použiť vo svojom titulku, nesnažte sa podávať ho zaokrúhlený.
Presvedčivejšie je, ak napíšete, že vďaka vášmu softvéru sa práca zrýchlila
2,33-krát alebo výnos vzrástol o 37,65 %.
Je ešte veľa trikov a úspešných techník, ktoré vo svojich reklamných textoch používajú tí najlepší textári. Študujte ich textárske práce, inšpirujte sa a otestujte najzaujímavejšie možnosti.
Je ešte veľa trikov a úspešných techník, ktoré vo svojich reklamných textoch používajú tí najlepší textári. Študujte ich textárske práce, inšpirujte sa a otestujte najzaujímavejšie možnosti.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára