Mnohí marketingoví manažéri si dajú množstvo námahy a vynaložia
aj dosť financií na získavanie nových kontaktov. Využijú dômyselný e-mail alebo direct marketing, privedú na svoju webstránku
záujemcov, získajú ich kontakt, tešia sa, že sa stali súčasťou ich databázy
kontaktov a môžu im posielať svoje e-mailové marketingové posolstvá. To však nestačí, ak s nimi nedokážu nadviazať trvalý dobrý vzťah. Lebo zamyslite
sa, čo v skutočnosti platí vaše účty? Vaša databáza kontaktov alebo databáza
zákazníkov, ktorí u vás reálne
nakupujú?
Zamyslime sa teda nad tým, ako efektívnejšie pôsobiť na
proces, keď sa z prvého kontaktu stáva kupujúci. Nie je to také ťažké, ako
by sa zdalo. Pozerajte sa na svoj biznis ako na niečo, čo musí skutočne pomáhať
iným, robiť im radosť, spôsobiť pozitívne zmeny v ich živote. A správajte
sa k svojim virtuálnym zákazníkom rovnako úctivo a starostlivo, ako k zákazníkom,
ktorých stretávate tvárou v tvár. Komunikujte s nimi, pomôžte im
dosiahnuť ciele, získajte si dôveru. Jedným z prvých krokov spolupráce je
uvítací e-mail. Ako ho dobre pripraviť?
Krok 1 – dajte najavo,
že vás záujem zákazníka teší
Poďakujte za vytvorenie účtu, zapísania sa do odoberateľov
vašich príspevkov či inú akciu, ktorú zákazník vykonal na vašej webstránke. A nielen
to, privítajte ho, prejavte mu uznanie a vážnosť. Pretože ak nedostane
žiadne potvrdenie toho, že jeho aktivita bola zaznamenaná, zostáva v neistote.
Krok 2 - poskytnite
návštevníkovi webu informácie, ako môže získať čo najviac informácií a prospechu
zo spolupráce s vami
Ľudia sa o vás najviac zaujímajú práve vo chvíli, keď
sa zaregistrujú. Využite tento moment a poskytnite im informácie čo
najskôr. Rýchlosť je skutočne rozhodujúca,
aj 10 minút môže byť príliš dlhý čas na reakciu. Toto by ste mali byť
schopní vyriešiť vhodným softvérom a úvodným textom, ktorý pripravíte s maximálnou
starostlivosťou, aby pôsobil prirodzene.
Krok 3 – odmeňte záujem
Chcete byť lepší ako konkurencia? Tak potom k uvítaniu zákazníkov pridajtečerešničku na torte v podobe bonusu, zľavového kupónu za rýchly nákup či
podobného darčeka. Ak to urobíte promptne, dávate tým zároveň najavo, že rovnako
promptne budú fungovať aj vaše služby.
V závere
tohto úvodného procesu urobíte dobre, ak pomôžete potenciálnemu zákazníkovi v orientácii.
Človek, ktorý sa práve zaregistroval vo vašom systéme nemusí vedieť veľa o vašej
spoločnosti. Pomôžte mu preto nájsť cestu späť a pridajte do uvítacieho
e-mailu link na vašu domovskú stránku, prípadne ďalšie podstránky. A nezabudnite
uviesť všetky svoje kontakty, ktoré môže návštevník využiť pri komunikácii s vami.
Ak tento proces zvládnete, možno ste ešte neuzavreli obchod,
ale urobili ste dôležitý prvý krok k nemu – vytvorili ste dobrý prvý
dojem. A ako vieme, prvý dojem a z neho vyplývajúca emócia neraz
ovplyvní názor zákazníka viac, než všetky racionálne argumenty.
Chcete sa podeliť o ďalšie skúsenosti, tipy či spôsoby,
ako získavate prvú dôveru a sympatiu svojich zákazníkov? Napíšte svoje
postrehy, sú vítané a pomôžu aj ostatným.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára