Darilo sa
vám robiť SEO vašej webstránky ako-tak úspešne a v poslednom čase to
až tak dobre nefunguje? Ak ste tomu nevenovali príliš veľa pozornosti, v roku
2013 by ste rozhodne mali. Dobré umiestnenie vo vyhľadávaní na Google môže
urobiť váš život podstatne jednoduchším, ale aj naopak, spôsobiť vrásky na
čele. Kritériá Google na vyhodnocovanie kvality stránok pri organickom
vyhľadávaní (to je to, za ktoré neplatíte) sa neustále menia. Ak s podnikaním
ešte len začínate, najlepšie urobíte, ak sa o tejto problematike naučíte
čo najviac a nespustíte ju zo zreteľa. Služby špecializovaných agentúr
vyjdú totiž dosť draho.
Čo sa v posledných mesiacoch v SEO zmenilo?
V minulosti
mala optimalizácia webstránky on-page (teda tá, ktorú má marketingový pracovník
pod kontrolou) podstatne väčší význam ako dnes. Správne určenie označenia
stránky, titulkov príspevkov, kľúčových
slov, URL, obrázky... to všetko je dôležité aj naďalej ale zďaleka nie tak, ako
predtým. Dnes popri kľúčových slovách Google hodnotí ako oveľa dôležitejšie to,
či na vaše stránky vedú kvalitné linky, či sa k článkom vyjadrujú a diskutujú
o nich užívatelia, aká je miera konverzie a interakcií. Samozrejme,
aby bol niekto ochotný zdielať Váš článok, musí ho presvedčiť kvalita obsahu –
a tej by ste mali venovať maximálnu pozornosť. Štatistika hovorí, že 25 %
vplyvu na výsledok vyhľadávania majú faktory on-page a až 75 % faktory
of-page.
Platiť či neplatiť, to je otázka – ako na PPC?
Forma reklamy pay per click (platba za klik – teda za skutočného záujemcu) môže byť v niektorých prípadoch mimoriadne účinná. Dajte si však pozor, aby ste svoju kampaň dobre zacielili – na cieľovú skupinu, región, vek, vzdelanie, na PC alebo mobilný telefón... Inak by ste dosť ľahko prišli o veľa peňazí. Ak v tomto nie ste odborníkom, hľadajte seriózneho partnera, ktorý poradí a garantuje výsledky.
Sústreďte sa na sociálne siete – ale len na tie, ktoré fungujú pre vás
Vaše
aktivity na internete sa stali pre vyhľadávače dôležité. Ak publikujete
kvalitný obsah na blogu, nezabudnite ho šíriť prostredníctvom najdôležitejších
sociálnych sietí. Odporúčam aspoň Facebook, LinkedIn, možno Twitter – a ďalšie
podľa vlastných preferencií. Nesnažte sa byť všade, stojí to veľa času a úsilia.
Zamerajte sa na tie najdôležitejšie a tam buďte aktívni. Pomôže vám, ak sa
trochu ponoríte do štatistík návštevnosti a zistíte, odkiaľ k vám vlastne
záujemcovia prichádzali a kde to pre vás nemá význam. Kvalita je
dôležitejšia ako kvantita.
Potrebujete redizajn webu?
Často si
zákazníci myslia, že úspech závisí od výraznej grafiky webstránky, uplatňovania
nových prvkov, ultramoderného dizajnu. Nie že by som bola proti pekným a zaujímavým
webstránkam, ale nie vždy je to také dôležité. Podstatná je prehľadnosť,
oslovenie správnej cieľovej skupiny, výzva k akcii na správnom mieste. A dnes
už aj podpora zdielania, diskusie a ďalších konverzií, ako som už uviedla
vyššie. Pomerne jednoduché, čisté stránky často bodujú viac, ako náročné
grafické riešenie.
Ako získať pozornosť návštevníkov a vyvolať ďalšiu aktivitu?
Osvedčeným
prostriedkom je ponúknuť zaujímavý darček, napríklad e-knihu, manuál, webinár
či iný infoprodukt. Treba si však uvedomiť, že budete potrebovať stále nové
ponuky, aby ste udržali vysokú návštevnosť svojich stránok. Podporovať túto
ponuku môžete všetkými ostatnými kanálmi, ako je e-mailový marketing, sociálne
siete aj klasické marketingové aktivity. Sústreďte sa na „dobré adresy“, z ktorých
by k vám mohli prichádzať linky a spolupracujte s partnermi,
prípadne aj zákazníkmi na vzájomnom odporúčaní obsahu svojich stránok.
Máte iné tipy pre internetový marketing, nápady, skúsenosti? Budem rada, ak sa o ne podelíte, prípadne sa rozhodnete sprostredkovať článok ďalším záujemcom.
V SEO pre ON Page sa zase toho az tak v podstate nezmenilo. Ked tak pozeram... tak vela mojich klientov do adminu stranky ani nepozrie a su stale na prvych stranach v Google (organicky). Dokonca by som povedal ze s casom sa ich weby akokeby zabetonovali na svojich poziciach ci dokonca rastu na poziciach. Jedine ze z casu na cas sa objavi nova galeria ich portfolia. Ked clovek nerobi "potmehutske veci" na stranke tak to tam drzi pekne dlho.
OdpovedaťOdstrániťKonkurencia na Slovensku zase nie je az taka dokonala aby oni sami robili prevratne veci.
Súhlasím s Vami, na Slovensku tá konkurencia možno nie je zatiaľ taká drastická, ako trebárs v USA. Ale platí to len pre niektoré branže, v iných sa musia riadne obracať aj naši podnikatelia. Na druhej strane, lepšie je byť pripravený na tvrdšie podmienky, než dobiehať. Nie je jednoduché udržať krok, vývoj tu ide rýchlo dopredu, preto väčšinou odporúčam svojim klientom dobrého partnera - špecialistu na SEO, lebo niektoré veci sa naozaj na kolene robiť neoplatí.
OdpovedaťOdstrániť