Je marketing vaším hobby alebo zamestnaním? Vymeňme si skúsenosti a porozprávajme sa o tom, ako ho robiť najlepšie.

pondelok 14. januára 2013

Internetový marketing – čo je dôležité v roku 2013?



Darilo sa vám robiť SEO vašej webstránky ako-tak úspešne a v poslednom čase to až tak dobre nefunguje? Ak ste tomu nevenovali príliš veľa pozornosti, v roku 2013 by ste rozhodne mali. Dobré umiestnenie vo vyhľadávaní na Google môže urobiť váš život podstatne jednoduchším, ale aj naopak, spôsobiť vrásky na čele. Kritériá Google na vyhodnocovanie kvality stránok pri organickom vyhľadávaní (to je to, za ktoré neplatíte) sa neustále menia. Ak s podnikaním ešte len začínate, najlepšie urobíte, ak sa o tejto problematike naučíte čo najviac a nespustíte ju zo zreteľa. Služby špecializovaných agentúr vyjdú totiž dosť draho.

Čo sa v posledných mesiacoch v SEO zmenilo?

 

V minulosti mala optimalizácia webstránky on-page (teda tá, ktorú má marketingový pracovník pod kontrolou) podstatne väčší význam ako dnes. Správne určenie označenia stránky,  titulkov príspevkov, kľúčových slov, URL, obrázky... to všetko je dôležité aj naďalej ale zďaleka nie tak, ako predtým. Dnes popri kľúčových slovách Google hodnotí ako oveľa dôležitejšie to, či na vaše stránky vedú kvalitné linky, či sa k článkom vyjadrujú a diskutujú o nich užívatelia, aká je miera konverzie a interakcií. Samozrejme, aby bol niekto ochotný zdielať Váš článok, musí ho presvedčiť kvalita obsahu – a tej by ste mali venovať maximálnu pozornosť. Štatistika hovorí, že 25 % vplyvu na výsledok vyhľadávania majú faktory on-page a až 75 % faktory of-page.

Platiť či neplatiť, to je otázka – ako na PPC?

 Forma reklamy pay per click (platba za klik – teda za skutočného záujemcu) môže byť v niektorých prípadoch mimoriadne účinná. Dajte si však pozor, aby ste svoju kampaň dobre zacielili – na cieľovú skupinu, región, vek, vzdelanie, na PC alebo mobilný telefón... Inak by ste dosť ľahko prišli o veľa peňazí. Ak v tomto nie ste odborníkom, hľadajte seriózneho partnera, ktorý poradí a garantuje výsledky.

 

Sústreďte sa na sociálne siete – ale len na tie, ktoré fungujú pre vás


Vaše aktivity na internete sa stali pre vyhľadávače dôležité. Ak publikujete kvalitný obsah na blogu, nezabudnite ho šíriť prostredníctvom najdôležitejších sociálnych sietí. Odporúčam aspoň Facebook, LinkedIn, možno Twitter – a ďalšie podľa vlastných preferencií. Nesnažte sa byť všade, stojí to veľa času a úsilia. Zamerajte sa na tie najdôležitejšie a tam buďte aktívni. Pomôže vám, ak sa trochu ponoríte do štatistík návštevnosti a zistíte, odkiaľ k vám vlastne záujemcovia prichádzali a kde to pre vás nemá význam. Kvalita je dôležitejšia ako kvantita.

Potrebujete redizajn webu?

redizajn - je potrebny?

 

Často si zákazníci myslia, že úspech závisí od výraznej grafiky webstránky, uplatňovania nových prvkov, ultramoderného dizajnu. Nie že by som bola proti pekným a zaujímavým webstránkam, ale nie vždy je to také dôležité. Podstatná je prehľadnosť, oslovenie správnej cieľovej skupiny, výzva k akcii na správnom mieste. A dnes už aj podpora zdielania, diskusie a ďalších konverzií, ako som už uviedla vyššie. Pomerne jednoduché, čisté stránky často bodujú viac, ako náročné grafické riešenie.

Ako získať pozornosť návštevníkov a vyvolať ďalšiu aktivitu?

 

Osvedčeným prostriedkom je ponúknuť zaujímavý darček, napríklad e-knihu, manuál, webinár či iný infoprodukt. Treba si však uvedomiť, že budete potrebovať stále nové ponuky, aby ste udržali vysokú návštevnosť svojich stránok. Podporovať túto ponuku môžete všetkými ostatnými kanálmi, ako je e-mailový marketing, sociálne siete aj klasické marketingové aktivity. Sústreďte sa na „dobré adresy“, z ktorých by k vám mohli prichádzať linky a spolupracujte s partnermi, prípadne aj zákazníkmi na vzájomnom odporúčaní obsahu svojich stránok.

Máte iné tipy pre internetový marketing, nápady, skúsenosti? Budem rada, ak sa o ne podelíte, prípadne sa rozhodnete sprostredkovať článok ďalším záujemcom.

2 komentáre:

  1. V SEO pre ON Page sa zase toho az tak v podstate nezmenilo. Ked tak pozeram... tak vela mojich klientov do adminu stranky ani nepozrie a su stale na prvych stranach v Google (organicky). Dokonca by som povedal ze s casom sa ich weby akokeby zabetonovali na svojich poziciach ci dokonca rastu na poziciach. Jedine ze z casu na cas sa objavi nova galeria ich portfolia. Ked clovek nerobi "potmehutske veci" na stranke tak to tam drzi pekne dlho.

    Konkurencia na Slovensku zase nie je az taka dokonala aby oni sami robili prevratne veci.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Súhlasím s Vami, na Slovensku tá konkurencia možno nie je zatiaľ taká drastická, ako trebárs v USA. Ale platí to len pre niektoré branže, v iných sa musia riadne obracať aj naši podnikatelia. Na druhej strane, lepšie je byť pripravený na tvrdšie podmienky, než dobiehať. Nie je jednoduché udržať krok, vývoj tu ide rýchlo dopredu, preto väčšinou odporúčam svojim klientom dobrého partnera - špecialistu na SEO, lebo niektoré veci sa naozaj na kolene robiť neoplatí.

    OdpovedaťOdstrániť